top of page
  • Foto van schrijverCarl Bergman

Riogordo

Onderweg naar Zuid Spanje kwam er een oproep voorbij op 1 van de huisoppas sites waar ik sta ingeschreven:


Kattenliefhebber die in de laatste week van september op ons huis in Andalusië wil passen.


Even checken, ja hoor dat ligt min of meer op mijn route.

Contact opgenomen om tijdens mijn trip alvast even kennis te maken en eea door te spreken.


Wat een mooie stek zeg!

Vrijstaand, omgeven door de bergen, zwembad erbij en 2 hele leuke katten.

Een Nederlands stel met een kleine jongen die ook gewoon hun droom achterna zijn gegaan enige tijd geleden.

Alles achter gelaten en in Spanje gaan wonen, nou dat snap ik helemaal.


We waren het snel eens met elkaar dat dit een goede match was voor beiden, gezellig gebabbeld met een koude rode wijn

(eerste keer dat ik rode wijn koud dronk, weer wat nieuws ervaren!)


Nou voordat het té gezellig werd en ik meteen daar bleef slapen tot de oppasdatum ben ik maar weer eens verderop gegaan haha.

Tot die tijd ben ik 'in de buurt daar' naar Punta Mala, Gibraltar en Tarifa geweest en weer terug naar Riogordo.


Het stel uitgezwaaid en mijzelf geïnstalleerd daar.

En dat is lekker.

Het nomadenleven bevalt mij buitengewoon goed, maar af en toe even een huis om je heen, grote keuken en badkamer, de was doen. Ook erg fijn.

En een heerlijke tuin met zwembad. Wat wil je nog meer?



2 prachtige katten. Een Main Coon en de jongste een soort Main Coon.

Onbekend ras maar hij leek er wel heel erg op.


Maar dat was wel even 'werken'

Komt die grote man met z'n zwaaiende armen even daar in huis!

Dat gaat niet zomaar! Dus dat duurde even voordat de jongste zich gewonnen gaf en zich liet aanhalen. Omkopen met eten helpt hierbij ook een stuk.



De avonden zijn daar écht heerlijk. Je hoort daar he-le-maal niets. Niets dus.

Doodstil en daar hou ik van!

En donker, zwarter dan zwart, pitch black zoals de engelsen het zo mooi zeggen.

En dan zie je een sterrenhemel..... Wow


De morgen net zo prachtig, opkomende zon achter de bergen vandaan in die rust.

Dat was elke dag genieten.




Lekker een paar dagen chillen daar. Klein dorpje op 10 minuten rijden, helemaal goed.

En als je daar gaat lunchen....dan ga je uiteraard gewoon te paard.







Na een 5 dagen was het stel weer thuis, ze hadden ook heerlijk genoten in Tarifa dus we konden lekker de ervaringen erover uitwisselen. Zij waren superblij dat ze zorgeloos er tussenuit konden, ik superblij om in zo'n mooie omgeving te hebben gezeten. En de katten waren ook blij :)

Win, Win, Win!





Martine en Maarten: Dank voor deze erg leuke housesit! En vooral voor de hele leuke klik en gesprekken!






Review: 'Carl is een ontzettend fijne oppas. Onze katten waren dol op hem, we hadden prettig en relaxed contact gedurende onze vakantie en we kwamen thuis in een heerlijk schoon huis (met een lekker flesje rood voor na het uitpakken ;)).

Hij is bij ons zeker weer welkom om op te passen of voor een drankje op doorreis!'




Edit: In januari 2023 ben ik terug gevraagd voor een lang weekend.

Uiteraard ben ik daar graag op in gegaan.

Het is in de bergen nogal fris 's-nachts maar overdag in de zon is het zó heerlijk.

Het terras, wat echt een verlengstuk is van de woonkamer, ligt uit de wind en overdag dus lekker van het zonnetje genieten!

En de katten zijn gegroeid zeg, ik wist niet wat ik zag!

Martine en Maarten, bedankt weer.

Tot een volgende!




Ja en dan dacht jij dat je klaar was met lezen! Mooi niet.


Ik had al besloten tijdens mijn housesit om die bergen eens te bekijken waar ik elke dag op uitkeek.


Zo, dat is een potje ruig daar!

Geweldig, zo woest en puur.

Heerlijk! om daar tussenin te rijden.


En tijdens dat rijden werd een gevoel sterker en sterker

'Dit rijden, in mijn busje, naar een onbekende bestemming in volledige vrijheid'

Dat is toch wel mijn basisding hoor, daar voel ik mij echt-helemaal-thuis.

Heerlijk dat dat elke keer zo volledig voelt en dat het zo bij mij past!




133 weergaven7 opmerkingen

Gerelateerde posts

Alles weergeven

7 comentarios


Cor van der Slot
21 oct 2022

Mooi man. 👍😀

Me gusta

AJ van den Burg
AJ van den Burg
18 oct 2022

Wat een geweldig mooi ervaring en omgeving zeg. WOW

Me gusta

Miembro desconocido
11 oct 2022

Je zou eigenlijk een mountainbike mee moeten nemen.... Heerlijk fietsen op veel van de locaties waar je komt... En je kan nog verder de natuur in

Me gusta
Carl Bergman
Carl Bergman
11 oct 2022
Contestando a

Ik op Een mountainbike??

Wil je me dood hebben of zo? 😂😂

Me gusta

Conny van den Burg
Conny van den Burg
10 oct 2022

P-R-A-C-H-T-I-G 💖💕

Me gusta

Syl P
Syl P
10 oct 2022

Geweldig leuk huisje , wij komen eraan haha 😂

Me gusta
Carl Bergman
Carl Bergman
10 oct 2022
Contestando a

Hahaha 😂

Me gusta
bottom of page