top of page
  • Foto van schrijverCarl Bergman

Bollullos

Wasdattan?





"Hé Lullo" kennen we nog wel van Jiskefet.

Maar dat bedoelen ze hier vast niet.












In Spaans spreek je een dubbele L uit als J, je zegt dus eigenlijk gewoon 'Bojujos'

En zo heet de plek waar ik nu zit.

Helemaal heet het Bollullos de la Mitación.


Laat je reisfolder maar liggen, die ga je echt niet vinden.

Het is een klein dorpje 10 km vanaf Sevilla en midden in natuurgebied.


En daar zit ik de komende 4 weken als housesitter.

In een typisch Spaans huis met een grote tuin eromheen.

Alle ruimte dus de hele dag zon en heerlijk rustig.

Samen met m'n 2 vriendjes Indie en Bola.



Nou dat komt goed!

In de morgen een paar kraaiende hanen in de verte, wat zingende vogels, dat is het wel ongeveer wat je hoort.

Lekkerrrr!


En genoeg te doen!


Ik was hier pasgeleden ook al geweest om kennis te maken met de huiseigenaar en toen ik daarna het dorpje zelf ging verkennen was er een lokaal feest aan de gang.

Hoop muziek, flamenco, natuurlijk drank en eten (en tegen 80er jaren kantine prijzen)

En raak daar aan de praat met 2 locals. Dat was meteen zó gezellig, of we maar snel weer een biertje gingen doen!

Doen we! 🙌


Leuk dorpje ook met een paar heerlijke eettentjes en tapas barretjes.

Vól met locals. En die weten waar het eten goed is!


Verder aan een vriendin van de huiseigenaar voorgesteld. Leuk mens, harstikke wakker en brengt mij graag meer Spaans bij (de taal hè, ff voor de duidelijkheid 😜)

Dus daar ga ik eens tapas mee eten.


Sowieso is m'n favoriete stad Sevilla vlakbij :)


Ik ga ergens rond de feestdagen nog 2 ex collega's opzoeken. Die zitten in Zuid Portugal, relatief vlakbij. Leuk en tijd niet gesproken!


Én in januari komt m'n beste drummer een weekje langs om samen met mij Sevilla onveilig te maken.


Harstikke druk joh!

Ik denk dat ik half januari ff vakantie neem 😜


Taluego!


Review: 'It was a real pleasure for Indie and Bola (my 2 dogs) to have a sitter so attuned to their needs. Carl was very helpful, flexible and understanding with small hiccups that arose during his stay. He was also regularly in contact sending pictures and informing me of any issues. My dogs and I would be happy to welcome him again in the future'



132 weergaven11 opmerkingen

Gerelateerde posts

Alles weergeven

11 Comments


patrick
Jan 25, 2023

Je was eigenlijk even 5wkn op vakantie... Ook lekker....

Like
Carl Bergman
Carl Bergman
Jan 25, 2023
Replying to

Percies! En nu ik weer in m’n camper tour: I love it. Dat is wel mijn basis hoor. M’n eigen tiny house, eigen camperbedje. Ik wordt er blij van!

Like

AJ van den Burg
AJ van den Burg
Dec 18, 2022

Toffe plek en omgeving zeg. Geniet

Like
Carl Bergman
Carl Bergman
Dec 18, 2022
Replying to

Mooi he. Echt weer een mazzeltje. Zo kom ik de winter wel door 😜

Like

Wsp Schilderwerken
Wsp Schilderwerken
Dec 17, 2022

Heerlijk druk baasie haha 😂 doe je goed vriend ❤️

Like
Carl Bergman
Carl Bergman
Dec 17, 2022
Replying to

Krijg bijna streeeesss. NOT 😜

Like

patrick
Dec 16, 2022

Denk als mijn project klaar is hier in India, ik een weekie naar je toe kom 🎉

Like
Carl Bergman
Carl Bergman
Dec 16, 2022
Replying to

Volgens mij komt dat helemaal goed wij 2 een weekje hier!👍🍺

Like
bottom of page