top of page
  • Writer's pictureCarl Bergman

Wonen in een Kasteel?

Welja, waarom niet!


Op Funda kwam ineens een huurwoning voorbij.... Kasteel Loenersloot.

Prijs EUR 3450 per maand + Gas, licht en water.

Crazy prijs, ga ik nooit doen.


Maar ik vond het idee zo leuk, heb toch een afspraak gemaakt met de makelaar om te bezichtigen.



Is dat een potje mooi of niet!


Ik ga ervan uit dat ze hem in de huidige woningmarkt en met de hoge energieprijzen niet zo snel zullen verhuren, dus heb ze een voorstel gedaan:


Over 4 weken ga ik op reis met m'n buscamper, tenzij....


Tenzij ik op jullie kasteel ga passen totdat je een nieuwe huurder hebt gevonden.

Uiteraard voor een prijs die mij wél aanstond :)


De fantasieën gingen de vrije loop. Bootje in de slotgracht, gatherings in de grote keuken met vrienden, samen koken en wijn, veel wijn.

Vrienden een weekendje "er tussenuit" in het kasteel en het omringende bos, beetje varen op de Vinkeveense plassen. Nou ja, je ziet t plaatje wel.


Het voorstel is voorgelegd aan de eigenaar, Stichting Kasteel Loenersloot en het antwoord is:

NEE, we gaan niet op het voorstel in.


Ook goed! Dan stap ik zometeen in m'n bus :)


Erg? Welnee.

Ik had al geen kasteel en nu ook niet.

Ik ga toch wel met m'n bus op pad.

Ik heb leuke fantasieën gehad en er met vrienden enorm om gelachen.


En het mooie is, hierdoor ben ik wel op een nieuwe hobby uitgekomen.

Ik wordt huizenoppas/housesitter. Ja dat is een echt 'beroep'


Je past dan op huizen (en evt. de huisdieren) van mensen die op vakantie gaan.

Kan zowel Nederland zijn als in het buitenland.

Geen woonlasten, elke keer iets nieuws en een nieuwe plek

En tussendoor, als ik even niets heb, reis ik met m'n camper.


Je ziet. Elke gedachte, hoe 'gek' ook, kan een mooie uitkomst hebben.


Je moet zorgen dat je keuzes houdt

PS: De band waar ik al jaren in speel heet ROVED en komt van het engelse ‘to rove’ wat zwerven betekent. Kennelijk wist ik in 2015 al dat ik zou gaan zwerven ;)

0 views0 comments

Related Posts

See All

Comentarios


bottom of page