top of page
  • Writer's pictureCarl Bergman

Alhambra

Granada staat vooral bekend om Alhambra

(Dat weet ik ook pas sinds een paar dagen hoor 😜)


Het Alhambra (Rode Paleis) is een fort en paleis in een regio bij Granada wat op een berg ligt, ongeveer 750 m hoog.

Allemaal van ver terug enzo en ik ben daar een dagje naartoe gegaan.


Bij de entree een lange rij voor de tickets en terwijl ik in de rij sta hoor ik dat de tickets voor het paleis zelf zijn uitverkocht.

Even googlen en ja, daar staat het ook.

Boek van te voren online je tickets want op goed geluk, lukt het vaak niet.

Dat heeft te maken met dat UNESCO een quota heeft ingesteld en een beperkt aantal bezoekers per dag toelaat.

Goed voorbereid CamperCarl! 😂


Er waren alleen tickets voor de (enorm grote) tuinen rond het paleis.

Die gekocht en daar rondgewandeld en je kan het paleis van de buitenkant bekijken.

Nu heb ik nooit zo'n interesse in de geschiedenis en binnenkant van gebouwen, maar hier schijnen enorm veel kunstschatten te liggen.

Ik denk als ik weer in die buurt ben dat ik vooraf! een paleis ticket online boek.


Tijdje in de tuinen gelopen, best mooi, maar alleen daarvoor hoef je er niet heen.

Je kan ook nog een stuk verder doorlopen en dan naar het dorpje zelf gaan.

Dat lopen had ik ff geen zin in dus ik ben terug gegaan en lekker gaan chillen in Granada zelf.


Op een andere dag ben ik met de auto via de andere kant naar het dorpje gereden.

Op een moment kan je het dorpje in, maar daar staan allerlei borden.

Boeien! Ik niet begrijpen.


Nou....daar kwam ik snel achter.

Dat dorp is gebouwd toen er nog geen auto's bestonden, laat staan Vans.

De straatjes zó smal, daar kan geen auto doorheen.

Dat werd weer via de 1e mogelijkheid eruit, met aan beide kanten van m'n bus nog enkele cm's.

Lekker bezig CamperCarl!


Auto geparkeerd en te voet het dorpje binnengegaan.

Owwww dat is leuk daar zeg!!

Allemaal kruip-sluip straatjes.

Typisch Spaanse stijl.

Kris kras door elkaar

In het centrum veel kleine winkeltjes.

Heel erg leuk om doorheen te lopen!


Ergens zie ik een terras op een pleintje, dus kom maar door met een heerlijk biertje in de zon!

Nog geen 10 minuten later hoor ik vlák achter mij gitaargepingel, en nog goed ook!

2 Spanjaarden waren een beetje aan het inspelen. Wat een techniek zeg!

Stoel omgedraaid en ik zat 1e rang!

Ik had al snel een gesprek met José en Antonio dus de sfeer was al weer goed.


En toen gingen ze hun dingetje doen.


Wów. Volare, écht, live, Spaans en goed.

Zie video:






Er bleek ook nog een special guest in het publiek te zitten en ze kwamen er niet onderuit om ook met hem een nummer te doen.






Barcelona.....denk ik 😜 Zie video:




Geweldig toch!

Dat was heerlijk genieten en daarna nog lekker het dorp verder verkend.


Terug bij m'n auto op de parkeerplaats ging ik m'n bed opmaken, maar al snel kwam er een bewaker aan. 'No dormir'

Dat werd niet daar pitten dus.

Ok, terug naar beneden gereden in de stad en daar gaan pitten. Ook goed! :)


Alhambra. Aanrader!



3 views0 comments

Related Posts

See All

Comments


bottom of page