top of page
  • Writer's pictureCarl Bergman

Parkeren

Ps: Ik begreep van mensen dat je ingelogd moet zijn om comments te plaatsen.

Dat heb ik eraf gehaald, iedereen kan nu comments geven.

Hoeft niet, wel leuk!




Ik zet m'n bus overal neer, ook veel midden in de stad natuurlijk.

Bus op slot en ik ga.

Ik kijk niet of er een parkeermeter is of iets.

Ik wil daar ook he-le-maal niet mee bezig zijn!






'Maar dan kan je toch een boete krijgen??'


Klopt.

Kán


En daar zit het hem in.

Doordat we in ons hoofd een scenario bedenken wat in de toekomst kán gebeuren, blijven we netjes in het gareel lopen en betalen we allerlei kosten voor de meest uiteenlopende dingen.

Zie ook: Hier en nu


Video:

Denk daar eens over na 😜


Maar los van het geld.

Zoom eens even uit.

Is de wereld van burgemeesters en regeringsleiders?

Of is de wereld van ons allemaal?


Daarbij betalen we allemaal ook wegenbelasting, daar kom je niet onderuit en dat vind ik ook prima, de wegen moeten worden onderhouden.


Maar omdat een burgemeester vindt dat er betaald moet worden voor een stukje openbare! weg waarvoor al is betaald, moeten we alsnog extra betalen?

Huh?? Dat is een mooie extra inkomsten bron!


De praktijk is dat ik in 4 maanden tijd 1 boete onder m'n ruitenwisser had in Andorra.

Gezien de weinige gegevens die men had genoteerd moet ik nog zien of ik hem ooit krijg.

Maar goed laten we zeggen dat ik tzt 60 euro moet betalen.

In 4 maanden zou ik letterlijk hon-der-den euro's kwijt zijn geweest als ik overal slaafs naar de parkeermeter was gelopen.


Ik ben overtuigd dat als je ergens op focust, het ook gaat gebeuren.

Dus NIET focussen op een mogelijke boete, dan gebeurt het ook niet.

Simpel.

Tot nu toe blijkt dat helemaal te kloppen.

Zie ook post: Gewoon doen!


Succes met de volgende keer parkeren! 😜

Edit: Ik sta net op een plek in Sevilla naast m'n bus een sigaartje te roken. Komt er een parkeerwachter aan. Ziet de NL nummerplaat en denkt 'veel te veel werk'😂

Door naar de volgende auto, die wél een boete krijgt....



In Spanje zie je wel eens op een openbare parkeerplaats of zelfs op de openbare weg een mannetje, type werkeloze die t best wel aardig voor elkaar heeft, rondlopen.

Die doet met fluitgeluiden, 'Vale, vale' en allerlei aanwijzingen erg druk om je naar je 'plaats' te wijzen.

Iedereen kan het prima zelf vinden. Maar Hij helpt graag mee.

Van wie hij is? Niemand weet het.

En zo iemand geef ik dan graag een paar euro, al vragen ze er vaak zelf ook al om.

Die heeft een manier gevonden om toch inkomsten te hebben!

1 ding is zeker. Vandalisme of schade lijkt daar uitgesloten want hij houdt alles nauwlettend in de gaten!

Dag en nacht bewaakt hij met z'n vrienden de parkeerplaats. 👍


En mooi. Ze zijn net hun ontbijt aan het maken op de motorkap van een auto.

'Eet smakelijk' zeg ik.

Of ik wil mee eten vragen ze meteen.

Ik had al ontbeten, dus nee.

Ik 'moest' wel minimaal een pakje spaanse worst aannemen.

Cool en aardig van de 'parkeerwachters'!


Later nog een nachtje gestaan op diezelfde plek. Kom ik in gesprek met een andere van de parkeerwachtersclub.

De man spreekt 7! talen, noemt de hoofdstad van elk land op de wereld die ik opnoem, kent de hele historie uit z'n hoofd.

De vraag is wat je er aan hebt aan al die info, maar die man heeft in ieder geval brains!

Hij blijkt afgestudeerd op de universiteit.


'Waarom werk je hier als parkeerwachter?'

'Ik hou van de vrijheid'

Kijk, dat bedoel ik! Volg je hart



Update 29-11 Madrid

Daar hebben ze me door. Ik heb binnen 3 dagen vele parkeerwachters gezien in de buurt van m'n bus. Elke keer net een boete voorkomen...


Ook een politiewagen. Ze stopten en kwamen direct naar me toe 'waar is je ticket?' (hoe weten ze dat ik niet betaal??)

Er volgde een leuk en behulpzaam gesprek met ze en m'n spaans weer wat opgeschroefd :)

Ze zijn echt niet allemaal zo hard en agressief zoals vaak beweerd wordt.

Ticket kopen en niets aan de hand. Buenos dias!


4 views0 comments

Related Posts

See All

Comments


bottom of page