top of page
  • Writer's pictureCarl Bergman

Gewoon doen!

STOP!

Mag niet!

Kijk uit!!

Code geel/oranje/rood

Houd je aan de regels!



De hele dag door worden we geconfronteerd met dingen die we niet mogen. Constant op je hoede zijn of je wel binnen de lijntjes kleurt.

Huh? Wie bepaalt die lijntjes dan?

Wie bepaalt dan wel hoe ik mijn leven moet leven?

Dus er zijn mensen die precies weten hoe IK mijn leven moet leiden!?


Ik heb het omgedraaid.

Een paar voorbeelden:

Ik doe de hele dag wat ik wil, ik loop waar ik wil,

ik rij waar ik wil,

ik zet m’n camper neer en slaap waar ik wil,

ik let niet op snelheidsborden maar rij zo als het me lekker voelt,

Ik loop door rood, kan prima zien of er irts aankomt,

ik parkeer m’n auto waar ik wil en let niet op parkeermeters,

ik open een deur die gesloten is,

ik laat de oppashond loslopen als ik wil, ook als er bordjes staan. Verboden toegang? Mooi ik check wat daar dan is.

Ik leef de hele dag in vrijheid.

Geen wereld schokkende dingen, maar het gaat om het idee.

Niet opletten wat allemaal wel of niet mag, maar gewoon je eigen ding doen.

Ook zonder al die regeltjes functioneer je prima!

Het effect is dat ik bijv. 500 keer ‘nergens’ rekening mee houd. En 1 keer in die 500 keer krijg ik de consequenties. Een berisping, een boete misschien, een boze agent. Ja? Nou en?

De rest van mijn leven voelt wel vrij.

Laat je niet de hele dag leiden door allerlei regeltjes.

Asociaal??

Dat zou je meteen kunnen denken. En dat woord is ook maar ingeprent door de maatschappij. Daarmee wordt je ook weer geacht binnen de lijntjes te kleuren.

Begrijp me goed, ik rij echt niet door rood, en in een woonwijk rijd ik stapvoets. Common sense noemen we dat. Je mag natuurlijk nooit iemand schaden met je acties.

Maar daarom kun je nog wel normaal in vrijheid leven. Focus op jezelf en niet op de maatschappij met z’n stomme regeltjes om je heen. Voelt een stuk vrijer!


Just Do It. Daar heeft Nike dan wel gelijk in.


Succes! Met morgen 1 dag 'nergens' rekening mee te houden




0 views0 comments

Related Posts

See All

Comments


bottom of page