top of page
  • Foto van schrijverCarl Bergman

Sitio de Calahonda


Deze badplaats is een uitzondering tussen de badplaatsen aan de Costa del Sol.


Het is pas ontwikkeld in 1963, net iets ouder dan ik dus, toen een Brit een groot stuk land tussen Torremolinos en Marbella kocht en daar appartementen ging ontwikkelen.


Het idee van hem was dat er maximaal 5 hoog gebouwd ging worden.

Torenflats zoals in veel andere badplaatsen zie je hier dan ook niet.


Dat geeft het wel een leuk 'dorps' karakter, mooi en rustig.


Vanuit verschillende appartementen kun je zelfs Gibraltar en Afrika zien liggen, hoe mooi!





Het heeft echter, net als de meeste badplaatsen, niets met Spanje te maken zoals meer landinwaarts in Andalusië.

Prijzen zijn hier gewoon Westers hoog, restaurants hebben een vergelijkbare menukaart als bij ons. Tapas en andere Spaanse gerechten kennen ze niet.

Winkeltjes etc. echt westers, weinig Spaanse invloed te bekennen.

Uiteraard puur op het toerisme gefocused.

En dat doen ze goed. Als zon- en strandvakantie een aanrader.


Echte Spanjaarden zie je hier dan ook nauwelijks..

Het is overwegend Brits, Scandinavisch en Duits die hier wonen of een 2e huis hebben.

Zelfs in de supermarkt wordt Engels omgeroepen.



En ik had een housesit in een van de appartementen.

En als je dit ziet begrijp je wel waarom ik daarop heb ingeschreven.



Heerlijke housesit, relaxed, een prach-tig uitzicht en de hele dag zon op t balkon.

Prima plek om te chillen en m'n werk te doen!


En huisdieren? Zijn die er ook?

Zeker!

En in een appartement kun je geen Deense doggen houden, dus ga je iets kleiner:




De oudste (19! Jaar) wit/grijze Oreo, een mixed breed, is blind, stokdoof en ietwat dementerende. Maar haar reuk werkt nog en daar doet ze alles mee.

In huis kan ze alles vinden en buiten blijft ze naast je via de geur.

En buiten ook alles op geheugen/reuk de bochten, de grote trap op en af.


Knap ook weer hoe honden zich aanpassen aan hun mankementen.



Als ze slaapt en je wil de halsband aandoen blaft ze en maakt een bijtbeweging, maar niet echt bijten.


Ik weet niet hoor, maar hoe zouden wij reageren als je 133 (19x7), doof, blind en dementerende bent?

En ik sluit niet uit dat ik, ook zonder die mankementen, bijt als je me uit m'n slaap haalt 😂




De jongste Wiggles, een Chihuahua van 8 jaar, is een blije vogel. Houdt van aanhalen en spelen.

Én houdt van eten, nee ze is er gek op!.

Zie video als ik eten klaarmaak:






Haar bijnaam is ook wel 'Stofzuiger'

Het lijkt wel een wedstrijd wie het eerste klaar is met eten en ze wint altijd, het is in no time op.

Video




Ok, ok....ook weer niet zo snel 😂 maar 1 minuut is genoeg voor de bak voer!



En aardige huiseigenaren, zij lekker op vakantie en ik in een luxe appartement.

Mooie deal!

En in de maand maart zit ik hier de hele maand, hoe lekkerrrr!

En ze introduceren mij ook weer bij diverse vrienden in Marbella en omgeving voor andere housesits, hoe aardig is dat!

Ik weet wel waar ik komende winter zit! 😜


Review Februari 23: Carl was wonderful sitter, took care of our 2 dogs. One is 19 years old and have her moments. Carl was very pacient with her. He walked them and feed them as instructed so they were well and happy when we got back home. The apartment was clean and in same condition as we left it. We will definitivamente have Carl in our home again! We highly recommend him for your sitter needs.

Norma


Review Maart 23:

Carl is fantástic! He tooked care of our 2 baby dogs while we were out of Spain for 30 days. He did a wonderful job especially with Oreo who is 19 years old and needed to go to the vet several times, take medications and especial food due to stomach issues. He kept us informed and updated us on all the dogs progress and sent us videos and pictures. The apartment was kept cleaned and in order and he was nice even to our neighbors. Great housitter and dog lover! We highly recomend Carl for your sitting needs. We definetely use his services again. Thank you Carl!!








83 weergaven4 opmerkingen

Gerelateerde posts

Alles weergeven

4 Comments


AJ van den Burg
AJ van den Burg
Feb 25, 2023

He lachu.

Dat plaatsje waar je was, Marbella moet je niet te veel over schilders praten op een terras. Dit vernam ik van een collega die daar een appartement heeft gekocht.

Er lopen daar een hoop under -cover agenten ook uit Nederland. Hahaha

Like
Carl Bergman
Carl Bergman
Feb 25, 2023
Replying to

Ha ja! Apart verhaal dat 😂

Like

Unknown member
Feb 13, 2023

wat een heerlijke plek ! en als bonus nog twee kleine vriendjes die jou aandacht zwaar waarderen - win win lijkt me !

Like
Carl Bergman
Carl Bergman
Feb 13, 2023
Replying to

Helemaal goed gezien Pat 👍

Like
bottom of page