top of page
  • Foto van schrijverCarl Bergman

Pyreneeën

Na de Franse Riviéra ging ik door de Pyreneeën richting Andorra.

Even lekker shoppen daar (lees goedkoop sigaren inslaan)


En het lag toch op de route om zo naar Spanje te gaan, want vriend Renco zou ik in Noord Spanje ontmoeten.




Toen ik afgelopen Mei omhoog naar Nederland ging, kwam Renco precies naar beneden richting Spanje-Portugal.


We wilden elkaar zeker even treffen en ergens in Frankrijk meetten we op een avond.


Kort, maar weer even krachtig als vanouds, hebben we toen mooie verhalen opgehaald.






 

Renco is nou typisch een kerel waarbij het in 2 seconden klikte.


Ik stond ooit in 2014 op een jamsessie waarbij allemaal verschillende muzikanten, die elkaar vaak niet eens kennen, met elkaar een nummer spelen.

Geen voorbereiding, nooit samen geoefend. Aftikken en gaan! Altijd leuk.


De drummer tikt het nummer af, we zetten in en na een paar maten denk ik..... wow, wat een sound hoor ik op het podium!

Ik kijk links van me en zie daar een of andere lange gast met een krullenkop op blote voeten lekker in z'n gitaar en de muziek te hangen.

Onze 2 gitaren smeltten direct perfect samen toen, versterkten elkaar zo dat er een hele dikke gitaarsound het publiek inging.


Na het nummer loop ik naar m toe, daar moest ik meer van weten.

"Hey man, dat klonk vét!"

Dat was hem ook opgevallen en zo is Renco uiteindelijk de andere gitarist in ROVED geworden in de tijd (of beter, mede daarom 😜) van de hoogtij dagen van de band waarbij we echt in een Flow kwamen en o.a. in de Clash Of The Coverbands de finale West Nederland in de Melkweg bereikten.

Dat was echt een 'high' qua muziekmaken :)



Daarbij heb ik met Renco vele mooie verhalen beleefd en vaak tot diep in de nacht babbelen met de nodige flessen wijn erbij.

En enkele uren later weer gewoon aan het werk gaan.

(Dus als ex-collega's zich destijds wel eens afvroegen....... dat dus 😂)


Je doet het Rock & Roll, of niet. Punt.


Ook is zijn vrije manier van leven in die tijd toch altijd in m'n achterhoofd blijven hangen en dan ook 1 van de puzzelstukjes gebleken die mij aan het reizen heeft gezet zo'n 1,5 jaar geleden.

 

Deze keer was het precies andersom.


Ik ging richting Zuid en hij precies weer terug naar het Noorden.

Dus dat kwam weer super uit.


Renco en vriendin Elisabeth hadden een mooi freecamper plekje midden in de Pyreneeën ontdekt.

Het was weer een weerzien als vanouds met ze.

Mooie verhalen en ervaringen, goede muziek, goede vibe en genoeg drank.


Deze keer wat sterkers dan wijn.

Ik hoefde weliswaar niet te werken de volgende dag, maar hoe ouder des te vroeger naar bed. Dus dan heb je wat sterkers nodig om in kortere tijd hetzelfde niveau te bereiken 😜


Nee hoor, we zijn gewoon port en gin liefhebbers :)


Lekker kampvuurtje erbij en 'vuurstoken is vooruitzien' volgens Renco, dus dat heb ik aan hem overgelaten.

En niet zonder succes :)


De plek zelf is dus fan-tas-tisch.

Midden in de Pyreneeën, oor-verdovend stil, een kristalhelder bergbeekje om lekker in te zwemmen/douchen en een sterrenhemel, ik heb m never-ever zó mooi gezien.

Er is daar 0 (nul) strooilicht dus de lucht is zó donker dat je ik weet niet hoeveel sterren super helder ziet fonkelen. Inclusief heel duidelijk de zo genoemde Melkweg, of wat het dan ook moge zijn 😜



Zo ben ik daar dus heerlijk 2 nachten gebleven voordat ik verder Spanje introk.


Renco en Elisabeth, bedankt weer voor het lachen, eten, fun, drank, vuur, muziek, vibe en de dingen die ik de volgende morgen niet meer wist 😜


Locatie voor in Maps: 42.466455,0.000125



65 weergaven0 opmerkingen

Gerelateerde posts

Alles weergeven

Comments


bottom of page