top of page
  • Foto van schrijverCarl Bergman

Dago

Tijdens mijn bezoek van 3 maanden in Nederland heb ik totaal een paar nachten in mijn camper geslapen, de meeste tijd zat ik in housesits.

Ik vind camperen in de Bollenstreek ook niet echt aantrekkelijk, daar ken ik het inmiddels wel.

En bij housesits kom je weer in aanraking met aardige mensen én leuke dieren!


Zo ook 1 in Bloemendaal.

Via de housesit-site contact gemaakt en ze kozen mij uit om op hun huis en hond te passen terwijl zij op vakantie waren.


En wat voor huis! En wat voor hond!

Het ruime huis ligt vrijstaand, omgeven door groen en in een prachtige omgeving, vlakbij een park dus dat was heerlijk vanuit het huis met de hond in het park lopen tussen de bomen en de mooie villa's daar.


In het park lopen zelfs herten op zo'n 30 meter afstand gewoon in t wild. Bijzonder.


En dan de ster van de show: Dago



Dago is een prach-ti-ge langharige Duitse Herder.

Super lief karakter.

Uiterlijk van een leeuw, sterk als een paard.

45 kg schoon aan de haak.


Maar zo vriendelijk als je z'n maatje bent.

En dat had ik gauw voor elkaar :)

Overal waar ik was, was hij op 2 meter afstand.

Bewaken, daar zijn Duitse Herders heel goed in en alles voor de baas.


En het zijn geen knuffelbeesten.

Ik ging op een avond naast hem op de grond zitten.

Hij keek me aan, stapte op en ging 2 meter verder weer liggen.

Haha, I love that attitude! 🤣🤣


Maar zodra ik naar buiten liep of wat dan ook, hij op 2 meter afstand bij me.


Dago is super vriendelijk voor mensen, maar alles met 4 poten moet ie niets van hebben.

Of het een hond, een kat of een egel is. Hij laat merken dat ze niet in de buurt van de baas moeten komen.

Oren gespitst, alle spieren aangespannen en dan trekt hij echt met al zijn 45 kilo aan de lijn, dan moet je wel even steady staan.

Maar allemaal goed gegaan en hij luisterde ook steeds beter naar de commando's.


Ook was hij gewend om vooruit te lopen en aan de lijn te trekken bij het uitlaten.

Dat vond ik toch wel vermoeiend dus na 2 a 3 keer lopen en wat verbale commando's in combinatie met rukjes aan de lijn hing er de rest van de sit meestal een ontspannen lijn tussen Dago en mij..... tenzij er een viervoeter aankwam :)

Zo mooi hoe je een hond naar je hand kunt zetten met goede leiding!


Ook mooi hoe hij na 2 dagen al likjes aan m'n hand kwam geven uit zichzelf, als teken dat hij mij als roedel leider accepteert.


Het zijn dus werkhonden, beschermers en ze kunnen zeer goed luisteren, dat bleek wel in die tijd.

Ze willen het goed doen en graag op commando's reageren.


Kijk dan! Daar word je toch blij van!


Prachtig om een tijd op Dago te hebben gepast en te zien hoe de band zo snel zo sterk is geworden tussen ons.

En zeer vriendelijke eigenaren die ook blij waren met de oppas.

Ik kreeg nog een heerlijke echte Spaanse lekkernij van ze!


Een win-win-win voor eigenaren, Dago én CamperCarl.

Dit was weer een prachtige housesit!


Review van de eigenaren:

Carl's the best! Reliable, clean and pleasant for us owners. And a great companion for our dog Dago. He handled Dago very well, and even left him under better command. He shared regular updates via whatsapp, which took away any worries and let us simply enjoy our holidays. We highly recommended Carl for your house/pet sitting.


101 weergaven6 opmerkingen

Gerelateerde posts

Alles weergeven

6 Comments


Wsp Schilderwerken
Wsp Schilderwerken
Sep 18, 2023

Ervaring met honden op gedaan al in Warmond hè haha 😂

Like
Carl Bergman
Carl Bergman
Sep 18, 2023
Replying to

Haha. Bibbi, the mother of all dogs 🤣

Like

goldenberg.cees
Sep 17, 2023

De dagen met Dago. Weer een genot om te lezen, en ja sinds je mensen hebt leren kennen ben je beesten meer gaan waarderen.

Deze trouwe viervoeter heb jij ook het hart veroverd, net als vele die jou blog volgen.

Toppertje 👍🏻👍🏻👍🏻

Like
Carl Bergman
Carl Bergman
Sep 17, 2023
Replying to

Thanks Cees. Mooie woorden! 🙏

Like

Guest
Sep 17, 2023

Wat een prachtige hond.. Soms kan je beter dieren hebben als vrienden, dan mensen. (Ver)oordelen niet, je kan tegen ze praten en je krijgt geen antwoord terug :)..

Like
Carl Bergman
Carl Bergman
Sep 17, 2023
Replying to

😂😂😂 haha idd. De liefde van een dier is puur. Geen agenda, geen oordeel, geen ego. En houden van consequent. Kunnen we nog wat van leren 😜

Like
bottom of page