top of page
  • Writer's pictureCarl Bergman

Wherever I May Roam

Ik hoorde in een bar Wherever I May Roam van Metallica.



Ik vind veel van Metallica goed, maar zeker niet alle nummers van ze.

Dit nummer heeft mij in ieder geval nooit écht gepakt qua muziek, misschien dat ik daarom deze keer meer naar de tekst ging luisteren.


Zo dan!

Wat wisten die gasten in 1990 al wat ik pas 4 maanden weet?


Enjoy:



En de weg wordt mijn bruid

Ik heb me van alles ontdaan behalve trots

Dus ik vertrouw haar wel

En ze houdt mij tevreden

Geeft me alles wat ik nodig heb

En met stof in mijn keel hunker ik

Alleen kennis zal ik bewaren

In dit spel blijf je een slaaf


Rover, Zwerver, Nomade, Vagebond

Noem me wat je wilt

Maar ik zal mijn tijd overal nemen

Vrij om overal mijn gedachten uit te spreken

Nergens is m’n vaste plek

Overal zwerf ik

Waar ik mijn hoofd leg is thuis

En de aarde wordt mijn troon

Ik pas me aan het onbekende aan

Onder de zwevende sterren ben ik opgegroeid

Door mezelf maar niet alleen

Ik vraag niemand iets

En mijn banden zijn helemaal schoon

Hoe minder ik heb, hoe meer ik bereik

Van deze afgeslagen weg regeer ik


Rover, Zwerver, Nomade, Vagebond

Noem me wat je wilt

Maar ik zal mijn tijd overal nemen

Vrij om overal mijn gedachten uit te spreken

Nergens is m’n vaste plek

Overal zwerf ik

Waar ik mijn hoofd leg is thuis


Gekerfd op mijn steen

Mijn lichaam ligt, maar ik zwerf nog altijd

Waar ik ook mag zwerven

Waar ik ook mag wandelen


Waar ik mijn hoofd leg is thuis

Waar ik mijn hoofd leg is thuis

Waar ik mijn hoofd leg is thuis

2 views0 comments

Related Posts

See All

Comments


bottom of page