top of page
  • Writer's pictureCarl Bergman

Een magische plek

Ik was al eens in Tarifa geweest.

Dat was echter kort en alleen het stadje zelf, ik wilde daar nog wel eens naar terug om dolfijnen en walvissen te spotten.


Ook hoorde ik later van housesit-eigenaren dat de andere kant, tussen Tarifa en Cadiz ook zo mooi is.

Ik denk dat ik 5 keer het plan heb gehad om die hoek van Spanje in te gaan, maar elke keer kwam er iets anders op m'n pad.

Tot deze week....


Ik reed naar Tarifa en een paar kilometer ervoor zag ik een zandpad richting zee.

Ik werd 'ernaar toe getrokken', even kijken dus.

Je rijdt dan nog door een klein stukje bos heen en dan kom je bij een plek op een rots met uitzicht op zee.

Er stonden nog een aantal Free campers dus dit was meteen goed.


Camper neergezet en eens even naar de zee kijken.




Soms bij hoge rotsen hebben ze een trap die naar het strand leidt, dus daar eens bovenaan gaan zitten.


Biertje, sigaartje erbij en genieten maar.





Ik heb daar nogal een tijdje zitten kijken totdat het donker werd en de maan opkwam.


Prachtig gezicht.


Een plek aan een smal bos zonder enige verlichting of andere voorzieningen.

De maan die de zee, welke zo'n 10 meter onder je op het strand rolt, zacht aanlicht.

Recht voor je zie je Tarifa liggen met achter die landtong de Middellandse Zee en daarnaast (rechts op de foto, de zwakkere lichtjes) El-Biutz in Marokko.

Daar tussendoor ligt de straat van Gibraltar.


Betoverend, het hield me vast, tijd bestond niet.

Ik zakte er helemaal in weg in uiterste ontspanning.

En al kijkende realiseerde ik me opeens iets, nog veel groters:


Links van mij, achter het bos, ligt het to-tale Europa.

Rechts van mij het to-tale Afrika op zo'n 25 km afstand.

Schuin achter mij de to-tale Atlantische Oceaan



Dan heb je het niet over een '3 landen puntje'


Dit is een 3 continenten punt

(De Atlantische Oceaan is wat mij betreft ook een continent, alleen onder gelopen met water 😜)


Wow, wow, wow!






En dan voel je je klein.

Klein als in vergelijking met de e-norme natuur om je heen.

En dat heeft iets betoverends

Mooi dat je daar middenin kunt gaan zitten en van genieten.

Ik heb denk ik een uur, waarschijnlijk nog langer, op die trap gezeten, voor me uit staren en alles in me opnemen bij een temperatuur van een graad of 20.


En dan denk ik:

Ik ben een bevoorrecht mens.

Ik kon er niet wegkomen zo bleef het aan mij plakken. Het blijft maar geven...


Op een gegeven moment toch maar naar m'n bus gegaan en lekker slapen met het geruis van de zee in m'n oren.




De volgende ochtend werd ik wakker en ben natuurlijk weer naar die trap gegaan.

De zon begon op te komen en ik liep naar het strand, een beetje in de branding lopen met blote voeten en genieten van het uitzicht.


En ik zag nog iets anders:

Hier komen de 4 natuurelementen perfect, in hun allerpuurste vorm en in zeeeer grote hoeveelheden samen.



De 4 natuurelementen, aarde, water, lucht en vuur.



Er wordt ook wel eens gesproken over een 5e element, de Spirit.

Die staat niet op de foto, dat is de toeschouwer en fotograaf 😜



Wat een enorm bijzonder punt daar.

Uniek wat mij betreft, het blijft maar geven en als je je realiseert wat er om je heen gebeurt, wow!


De plek:


De lokatie voor in je Maps: 36,05648° N, 5,66288° W


Veel plezier daar,

Groet van FilosofischeCamperStepCarl 😜


Hier nog wat meer foto's:











4 views0 comments

Related Posts

See All

Comments


bottom of page