top of page
  • Writer's pictureCarl Bergman

Het hoeft niet zo te zijn

In Italië waar ik deze zomer was zie je in bij-na elk dorp het volgende bord:


Snelheid wordt electronisch gecontroleerd!

Ik heb er echt hon-der-den gezien in een paar weken tijd.


Ik weet het niet hoor, maar ik zag laaang niet overal ook een flitspaal of iets staan.


Ik zou nu toch inmiddels een stapel boetes moeten hebben......


Óf:


Het hoeft niet zo te zijn




(Even ter info. Ik scheur echt niet door de dorpen heen. Maar soms tik je toch zomaar de 60 aan...... ik wel)


Vaak blijkt dat de waarschuwing alleen al genoeg is om mensen in de pas te laten lopen en 'binnen de lijntjes te laten kleuren'




Neem zo ook mijn vorige korte camperreis in augustus 2021.


De berichten die ik toen links en rechts doorkreeg 'oh kijk maar uit want....'


"Grenzen afgesloten, zeer strenge controles.

Lange files voor de grenzen door controles.

Bij geen geldig testcertificaat minimaal 250 eur boete"


Die berichten alleen al waren genoeg om velen hun vakantie in Nederland te doen vieren.


Ik had meer van: ‘dat wil ik dan wel eens zien!’


Ik ben toen 18 keer een grens overgegaan.

Welgeteld 2 softe controles in Slowakije en Kroatie.

Geen files.

Al helemaal geen boetes.


Hoe anders is de werkelijkheid dan wat er in de berichtgeving verteld wordt?

Ik neem allang niet meer el-ke waarschuwing of bericht meteen voor waar aan om daardoor m'n plannen te laten dwarsbomen.

Ik leef m'n eigen ding :)


Zie ook: Gewoon doen





1 view0 comments

Related Posts

See All

Commentaires


bottom of page