top of page
  • Writer's pictureCarl Bergman

For The Love Of God

Gaat t wel helemaal lekker met CamperCarl? Heeft hij een flinke zonnesteek?

Hij drinkt alcoholvrij bier en is tie nu ook al bekeerd tot de religie?


Geen zorgen, niets is wat t lijkt :)

Rock&Roll gaat niet zomaar uit je bloed.

CamperCarl drinkt nog gewoon op z'n tijd en is niet tot een of ander geloof bekeerd.


Nee het gaat hier om Steve Vai.

Wie??

De meesten zullen m niet kennen maar dit is 1 van de beste gitaristen die er is, zoniet dé beste.

Nou is er nooit 1 dé beste, dat is ook een kwestie van smaak. Maar in gitaristenland staat deze gast heeeeel hoog aangeschreven.


Misschien iets meer bekender voor jullie, hij toerde op z'n 20e! met Frank Zappa. En als je met Zappa meespeelt ben je al geen kleine jongen.

Ook met David Lee Roth (die extravagante zanger van Van Halen) getourd en Whitesnake.

Maar bij gitaristen is hij het bekendst om zijn solo albums.


En eerlijk. Ik ga hier niet zijn muziek posten. De helft van jullie zegt daarna z'n nieuwsbrief op 😜

Niet omdat t slecht of hard is, maar tis een beetje érg onnavolgbaar.

De (alleen maar instrumentale) nummers gaan alle kanten op, liggen niet bij de 1e (of 10e) keer lekker in t gehoor. Het heeft bij mij toen in de jaren '90 maaaanden gekost om t te 'diggen', maar toen was ik wel hooked.


Hij haalt t meest extreme uit de gitaar en kan dat live ook erg goed performen. Ik heb in de jaren 90/00 meer dan tien keer een concert van hem bezocht.

En op een gegeven moment houdt dat op, dan doe je weer eens andere dingen of andere bands bezoeken, zo gaat dat.


Dus toen hij hier van de week vlakbij in Malaga speelde dacht ik. Hee, eens ff kijken hoe hij nu is zo'n 15 jaar verder.

Ticketswap had geen kaartjes te koop dus op de bonnefooi erheen, het was uitverkocht maar wie weet!


Bij de kassa gevraagd. 'No, nada ticket' Stijf uitverkocht.

Beetje rondkijken of iemand een ticket overhad. Ook niet.

Ik kijk nog eens naar de kassameneer en hij wenkt me met een knipoog.

Hij had toch nog wel een kaartje over. Echt? Cool!


Op het bovenste balkon op de voorste rij, mazzelpik die CamperCarl!

Kosten 14 euro! Huh???

Samen met parkeren van 10 euro en een drankje van 80 eurocent had ik een topconcert voor onder de 25 euro!

Crazy toch! Only in Spain.


De theaters zijn hier natuurlijk ook prachtig. Historische gebouwen met prachtige balkons en prima acoustiek.


Wat een lang verhaal over muziek en dat zonder 1 noot muziek gehoord te hebben!

Zijn we er allemaal nog bij??



Sex hebben met de gitaar

Zó, nu heb ik meteen de aandacht weer!


Ik liet destijds zijn muziek wel eens horen/zien aan vrienden en vriendinnen en 1 zei na een paar minuten 'het lijkt alsof zo'n gast bijna sex met z'n gitaar heeft'

Prachtige samenvatting van wat hij doet, want dat is t bijna.


Ik zal jullie dat ene nummer showen.

Voor mij meteen 1 van de mooiste gitaarsongs ever. Heerlijke melodie en in 1 nummer doet ie ongeveer alles wat er mogelijk is met een gitaar.

Dit is de uitzondering want volgens mij is deze wél redelijk toegankelijk. (Of denk ik dat omdat ik m zo vaak gehoord heb?)

Oordeel zelf of dat 'sex met een gitaar' is



Steve Vai - For The Love Of God.

Het betekent iets als 'for god's sake', of in plat Nederlands 'in godsnaam'.


Hier nog wat foto's van de gig. Ik zat veraf dus geen close up pictures maar dat mag de pret niet drukken.



En met z'n nieuwste speeltje. Een gitaar met 5 halzen die hij allemaal tegelijk bespeelt.



Dat was weer een topavondje genieten voor CamperCarl!




1 view0 comments

Related Posts

See All

Comments


bottom of page