top of page
  • Writer's pictureCarl Bergman

Torre de las Palomas

Vanaf de Sierra Nevada ben ik langzamerhand richting m'n volgende housesit gereden en kwam daarbij langs de kust in de buurt van Málaga.

En tijdens het rijden dacht ik, hmm weer eens een plekje aan zee, niet verkeerd!


Ik wilde wel weer 'in the wild' staan en niet in de bewoonde wereld dus vóór de stad al een beetje rondkijken.


Ik zag een freecamper plek bij het strand, maar toen ik er heen reed, mudjevol met campers en caravans.

Ik paste er niet eens tussen en ik wilde het ook niet eens.

Het enige verschil met een normale camperplaats was dat er geen voorzieningen waren zoals toilet, water en elektra.

Maar verder, veel te veel op een kluitje en daar hou ik niet van zoals jullie inmiddels weten.


Ik dacht er komt vast een mooier plekje!

En ja hoor, bij de toren die daar boven de rotsen uitsteekt.

Door de kleine straatjes, beetje sturen en draaien en ik stond. Toooop!


Hier een video van het uitzicht (zonder geluid)



Prachtig uitzicht van bovenaf op de zee om je heen en verderop zie je Málaga liggen.

Hier gaat CamperCarl een nachtje staan!



Ik zit lekker in m'n deuropening van het zeezicht te genieten, hoor ik Hé alles goed?

Ik zie daar een zuiders type staan en raak in gesprek met hem.

'Hoe kun jij Nederlands praten?' Hij had een aantal vrienden in Nederland en had zo wat woorden opgepikt.


Hij bleek Marokkaan van origine te zijn, maar ruim 25 jaar geleden naar de USA verhuisd en daar carrière gemaakt. Hij was in z'n doen en laten helemaal Amerikaan (en ik hou wel van de Amerikaanse taal, dat babbelt voor mij lekker weg)


Maar hij was he-le-maal klaar met USA en kort geleden hierheen verhuisd.

Ik kom daar in een later blog eens op terug, want ik heb in de afgelopen maanden meerdere Amerikanen gesproken.

Ik bedoel, Nederland is wat mij betreft de weg kwijt, maar in de USA zijn ze echt gek geworden....

Begrijpelijk dat hij (en velen met hem) hier is gaan wonen.


Een vrijdenker op en top, dus je begrijpt wij hadden instant een heeele leuke talk. Biertje erbij, veel herkenning, nieuwe inzichten. Het was meteen op dreef.


Toen hij naar huis ging vroeg hij "Ben je hier morgen ook?"

Nou ik was zeker niet van plan weg te gaan "Dan neem ik morgen eten voor je mee"

Huh? Wow! Hoe leuk en aardig!


Die avond genoten van de ondergaande zon achter de bergen van Málaga.

We noemden het 'De 1 million $ view' en als je de foto's ziet kun je je daar iets bij voorstellen.

En..... gratis hé! Gewoon je bus parkeren en genieten.



De volgende ochtend was minstens net zo mooi, aan de andere kant van de kleine rots zie je de zonsopkomst.

Ik heb daar een lange tijd, met bakkie koffie en een sigaartje uiteraard, voor de toren gezeten om langzaam wakker te worden, te genieten van die prachtige kleuren, de zee, het ontwaken van de wereld.


En meer heb je niet nodig om je happy te voelen, ik niet.




's-Avonds kwam Mitch aan met een heerlijke Marokkaanse maaltijd die deze dag vers door zijn vrouw was gemaakt.


Uiteraard een dikke verse vis van de markt erin, gemaakt in een Tajine (zoals ik mij nog van de kookcursus in Marrakech herinnerde). Heerlijk!


Aangezien ik zo'n 7 keer per dag kleine maaltijdjes eet was het genoeg voor 3 keer.

Hier een fotootje na de 1e keer.



Lekker de volgende dag nog 2x in de stoomoven oppiepen.

Echt leuk van hem!


Mitch, you rock!

Weer een tijdje lekker bij zitten praten. Een bijzondere ontmoeting!



Ik zou de volgende dag weer verder rijden richting de housesit, maar de volgende ochtend dacht ik....waarom eigenlijk?

Ik 'boek' gewoon nog een nachtje bij!


Zo kwam het dus dat ik daar ineens 4 dagen bleef staan.

Dan wordt de 1 Million $ view nog maar 250K per nacht 😜




Vanochtend meteen na de ochtendkoffie doorgereden naar de housesit.

Maar die zonsopkomst heb ik mooi nog even meegepakt!







Torre de las Palomas heet de toren dus.


Komt ineens die stomme blokfluit van George Baker in m'n hoofd 😂

Lekker dan!


Er zaten wel palomas, geen blancas maar negros.


Nou ja, er zit 1 goede zin in dat nummer:



'No one can take my freedom away'



Nee, dan heeft Sjors wel een beter nummer gemaakt, tevens de soundtrack van de Tarantino klassieker Reservoir Dogs.




De plek:


De coordinaten voor in je Maps: 36.712364,-4.327702


Ik heb trouwens een categorie 'Freecamper plekken' aangemaakt. Mocht je ooit met de camper in 1 van de landen komen, dan vind je al de mooie camperplekken daar gemakkelijk terug.


















1 view0 comments

Related Posts

See All

Comments


bottom of page