top of page
  • Writer's pictureCarl Bergman

Nothing Else Matters

Nothing else matters.


Wat zit je nou allemaal te matteren CamperCarl??


Tja, het is allemaal waar, tenminste, in de juiste context.


Het maakt allemaal niet uit, tenzij het over jouw eigen leven gaat.

.....of zoiets, denk ik. Weet ik veel 😜

In de betreffende blogs leg ik t allemaal uit :)


Maar blijkbaar trekken die songs mij aan.

Niet eens zozeer vanwege de teksten (hoewel de titel mij zeker trekt)


Ik ben gitarist en luister zelden naar teksten.

Als ik wel eens probeer om een tekst te luisteren hoor ik automatisch na 1 of 2 zinnen weer drums, bas en de gitaren, allemaal los van elkaar.

Daar moet je denk muzikant voor zijn om te weten wat ik bedoel.


Anyways, Nothing Else Matters van Metallica kent denk ik iedereen.


Maar of je déze uitvoering ook kent?

Ik kwam m ooit tegen op een of andere bonus cd van ze en sindsdien vind ik dit dé mooiste uitvoering.


'The Elevator Version' - In een lift zou hij goed kunnen ja.



Het lijkt misschien in eerste instantie even op de Metallica + Symfony versie maar dat is ie niet. Volgens mij is deze versie ook al vele jaren eerder uitgebracht.


Het verschil is dat deze compleet met acoustische gitaren is gedaan.

Geen scheurende elektrische solo gitaar, geen drum, geen bas, geen orkest erachter.

Ok, een keyboardje om hem n beetje aan te dikken.


Hier gaat Metallica dus he-le-maal terug naar basic.

Kampvuurniveau bijna, maar dan wel een heel best kampvuurtje.

En dát maakt m zo puur, breekbaar en fragiel.

Én mooi vind ik.


Maar weet je, oordeel zelf.

Kende je deze versie?




1 view0 comments

Related Posts

See All

Comments


bottom of page