top of page
  • Writer's pictureCarl Bergman

San Marino

Waar kennen we dat land ook al weer van…?


Oh ja. Van het WK en EK waarbij ze per wedstrijd een bal of 10 uit hun doel moeten vissen.


Voetballen kunnen ze niet echt, maar ja ze hebben maar 30000 inwoners, het is ook een piepklein landje binnen Italië


Nee daarvoor hoef je er niet heen, maar de rit ernaar toe! Wow!


Ik bedoel Toscane is heel mooi.

Maar hier naar toe rijden is wel next level hoor.

Ik kwam van de oostkant, van Pesaro, maar als ik zo rondkijk vanaf de top van de berg zal het vanaf de andere kant ook net zo mooi zijn.



Na een uurtje door het prach-ti-ge heuvellandschap gereden te hebben kom je bij de grens van San Marino zelf aan.


Nou ja grens, een bord.




Dan is het nog een klein stukje naar de stad zelf, alleen wel 640m steil omhoog. De diesel moest flink werken.

Maar ik kon de tank in dit belasting vrije :) land weer goedkoop voltanken voor 1.65/liter!

Alle prijzen zijn daar laag dus als je behoefte hebt aan shoppen, leef je uit!


Boven op de berg ligt de oude burcht voor de liefhebbers. Nu ben ik niet zo’n gebouwen bezoeker dus ik heb vooral genoten van het uitzicht rondom. Echt prachtig!


Als je met de auto door Italië rijdt, doe San Marino aan, een echte aanrader!


De foto’s kunnen het niet eens een beetje laten zien hoe mooi het is maar ik probeer het toch weer :)


Oh ja. En let op de magneetsticker van m’n bandmaten.

Dat ik ff niet vergeet in welke band ik speel😜

Thanks Mates!









1 view0 comments

Related Posts

See All

Comments


bottom of page