top of page
  • Writer's pictureCarl Bergman

Passau

Of ik nou naar Oostenrijk, Kroatië of Hongarije rijd, vanzelf kom ik langs Passau op de grens Duitsland/Oostenrijk




En altijd als ik daar langs rijd, ga ik de stad in, want hij trekt mij al aan vanaf de 1e keer dat ik er kwam.




Naast het prachtig verlichte kasteel op de heuvel en de straatjes waar je echt tegenaan moet klimmen, vind ik t meest bijzondere toch wel de samenkomst van de rivieren.


In de oude binnenstad komen drie rivieren bijeen: de Donau, de Inn en de Ilz, waardoor de stad ook wel Dreiflüssestadt wordt genoemd.


Als je op de punt van de landtong staat zie je de rivieren samen komen en het blijft spectaculair. Het geweld waarmee dat water in elkaar ‘botst’. Heerlijk!


Ik heb vandaag een video gemaakt, maar het is nu begin juli.

Als je in Augustus komt en er nog meer smelwater is, gaat het echt hard. Dan zie je het geweld wat water kan doen.


Gewoon een tip. Als je eens tijdens je reis een tussenstop wilt maken, probeer eens iets anders: Passau


Ik ben overtuigd dat het je zal bevallen.


En die Donau, die trekt mij mateloos aan. Daar moet ik eens iets mee. Daar lezen jullie vast ooit! eens een blog van :)






1 view0 comments

Related Posts

See All

Comentários


bottom of page