top of page
  • Writer's pictureCarl Bergman

Lokeren

Wat?

Lokeren!



Ik had er ook nooit van gehoord maar via de radio kwam ik erachter dat daar De Lokerse Feesten waren.







Het ligt in Belgie en ik ben toch onderweg naar Nederland.

Ik moet even een paar privé zaken afhandelen dus moet m’n trip even onderbreken.

Jammer, maar ik wist het vantevoren dus geen probleem.

En daarna heeeeel snel weer naar het zuiden! :)


Anyway. Zondag was Metal dag op de Lokerse feesten.

Even een Ticketswappie en voor weinig een festivalticket.


De headliner was Judas Priest.


In m’n jeugdjaren luisterde ik een enkele plaat van ze maar heb ze verder niet zo gevolgd.

Ik moet zeggen, de zanger is mss iets te oud voor op het podium, maar wat-een-geweldige gitarist hebben ze.

Tijd geleden dat ik zo onder de indruk was van een gitarist. Genoten!



Maar waar ik vooral benieuwd naar was, was de opener: Sloper


Een relatief nieuwe band met:

De vaak lachende Cesar Zuiderwijk van… tja wie kent m niet!

En de al-tijd lachende Mario Goossens van de band Triggerfinger (die ken je ook!)



2 drummers op t podium!?


Nu vind ik 1 drummert meer dan genoeg normaal gesproken ;)

Maar dit was wel weer gaaf hoor.



Met een goede gitarist en bassist wordt daar een potje pure onversneden rauwe rock neergezet. En daar hou ik van!







Ze vullen elkaar precies aan en met een hoop humor stelen ze de show.







Mario gooit na de drumsolo z’n drumstok het publiek in, precies voor m’n voeten.









Leuk, die gaat de oefenruimte in!







Verder nog wat Belgische rockbands op het 2e podium. Die Belgen kunnen wel een potje rocken hoor!


Dat was weer een geslaagde rockdag!




1 view0 comments

Related Posts

See All

Comments


bottom of page