top of page
  • Writer's pictureCarl Bergman

De uitzondering..

Ik ben een freecamper en zet m'n bus dan ook overal neer.

Je ziet niet eens dat het een camper is dus strand, bos, stadscentrum of aan een meer.

Gewoon neerzetten en genieten.


Ik heb ook hekemaal niet zo'n zin om op een verplichte aangewezen camperplek te gaan staan en rekening te houden met regeltjes enzo.

Ik wil daar gewoon helemaal niet mee bezig zijn of over na te hoeven denken.


Het enige wat ik af en toe moet zoeken is een serviceplaats om vuil afvalwater en toilet te legen. Daar is een prima app voor 'Campercontact'

Nu heb je in Spanje niet veel serviceplaatsen dus daar ga je op zoek naar een camperstandplaats waar ze die service uiteraard ook hebben.


Zo kwam ik richting Alicante bij een camperplaats in Monforte del Sid.

De beschrijving in de app vertelde dat het gerund werd door Nederlanders die 2,5 jaar geleden hun droom achterna zijn gegaan en in Spanje een camperplek zijn begonnen.

Het is van de asfaltweg nog zo'n 500 meter rijden over een typisch Spaans weggetje. Verhard met kiezels en hier en daar wat kuilen.

Prima, als ik de boel maar kan legen.




De rit over dat weggetje bracht me al door prachtige vergezichten in de bergen of eigenlijk zeer hoge heuvels. Alleen dat was het ritje al waard.





Bij het hek, een vrolijke jonge Nederlandse gast en ja ik kon het toilet hier legen.

Dat kost op een camperplek dan 1 of 2 euro. Geen probleem.


'Of ik blijf staan vannacht?' vroeg hij.

Nee hoor CamperCarl gaat weer door.

Maar wát een mooie plek hebben jullie hier zeg!

En hier ben je gewoon 2.5 jaar geleden heen gegaan?

'Ja inderdaad, huis verkocht, dááág Nederland en hier begonnen.'

Hoe vind je zo'n plek?

'De plek heeft ons gevonden'


Wat een mooie kerel. En wat een vrijdenker, ik snap m helemaal.

Geen ja maar, of grenzen. Gewoon doen!


Ik rij om het terrein heen want de ingang zit aan de andere kant en kijk me daar toch uit op een stuk Spanje zeg!

Een berg, aan de onderkant Alicante en daarachter de zee. Wow!

Ik rij m'n bus naar binnen en ben meteen naar hem toe gegaan.


Ik sta nooit op camperplekken, maar hier móet ik een nachtje blijven.

Zo vreselijk mooi hier!

Dat was geen probleem natuurlijk.







De bus staat aan de rand met uitzicht op de zee in de verte.

Nog even een verkoelende duik in het zwembad. Wat heerlijk hier zeg!



En de avond. Prachtig! Een al rust midden tussen de bergen, moooiii uitzicht.

Die sterrenhemel! Ontelbaar zoveel zie je er. Er is natuurlijk weinig licht in de omgeving dus de nacht is superhelder.


In de morgen weer genieten van de zonsopkomst vanuit zee.

Nog een duikje in het zwembad en even lekker douchen.

Nog een leuk stel freecampers ontmoet daar.


Dat was genieten. En dat óp een camperplek.


Het is de uitzondering die de CamperCarl regel bevestigt :)





0 views0 comments

Related Posts

See All

Comments


bottom of page