top of page
  • Writer's pictureCarl Bergman

Dat wil ik ook!

Naast mijn huis heb ik ook m’n complete inventaris verkocht. Marktplaats is daar natuurlijk super voor en zo raak je in gesprek met kopers:


Waarom verkoop je deze bank/kast/fiets/parasol/BBQ/stoel?

Omdat ik in m’n buscamper ga rondreizen. Goh/gaaf/jaloers/wil ik ook!’ zijn zo de reacties die je dan hoort.





Dan moet je dus nadenken hoe je dat voor elkaar kunt krijgen’ is mijn even korte als simpele antwoord.

En dan zie je ze denken.…


Tja maar ik….

Daar zijn de blokkades, zelfgemaakte tralies en excuses.

Nu snap ik als je een kind hebt dat het lastiger is (niet onmogelijk, maar lastig) Maar als het excuus een baan of andere (bij)zaken zijn die je hier houden, dan weet je ook dat je nooit op een lange reis zal gaan.

Als je niets verandert, blijft het zoals het nu is.

Je zal moeten bedenken of die baan etc. meer waarde heeft dan je reisplan.

De vrouw die de parasol kwam halen ‘zag het licht’ na ons gesprek.

Ze heeft een kind dus ‘over 10 jaar gaat ze hetzelfde doen’

Begin dan alvast nu met nadenken hoe je dat gaat doen‘ zei ik.


Ik zag dat ze vastbesloten was, haar mind staat een stukje om na ons gesprek :)

Ik hoop voor haar en gun het haar ook dat ze over 10 jaar op reis zal gaan. 10 jaar is lang…


Succes! Met morgen te bedenken wat jij moet veranderen om je wensen te kunnen uitvoeren.

0 views0 comments

Related Posts

See All

Comments


bottom of page