top of page
  • Writer's pictureCarl Bergman

Bye Bye

Ik reed van Barcelona naar het zuiden en een stukje verder ligt Salou.

Nu ben ik daar zo'n 40 jaar geleden een paar keer geweest op zomervakantie met goede vrienden.


Ik denk even kijken hoe het er nu bij ligt.

Nou een hoop veranderd in die 40 jaar natuurlijk.

Het dorp is behoorlijk uitgebouwd, het is 2 x zo lang geworden.

Vage herinneringen op de boulevard kwamen weer naar boven.

Nog even lekker in de zee gezwommen, heerlijk.



Onze favoriete club was toen 'Bye Bye'.

Daar waren we elke avond te vinden want dat was echt top toen. We hebben nog de cassette bandjes met de live 80's mixen van die tijd. En soms als ik een bepaald nummer hoor moet ik meteen aan die club denken. Geweldig!


Even kijken of hij er nog is.

Het was even zoeken, alles is nogal veranderd daar, maar ik vond iets dat zou hem kunnen zijn.


Nee, dat móet hem wel zijn!


Ik loop de trap op, doe de dubbele deur open en fuck!

Instant flashback naar 40 jaar terug.

Het is inmiddels een theater geworden, maar het interieur is nagenoeg onveranderd.


Hetzelfde podium waar vroeger de DJ draaide, de discobol, de lampen aan het plafond, de muren, de bar.

Alles nog in de stijl van toen.


Het was 11:00 's-morgens dus hij was eigenlijk gesloten maar er zat een engels sprekende vrouw in een kamer ernaast.

Ik zeg haar 'Dit was club Bye Bye, ik was hier 40 jaar terug een aantal keer. Wat vreselijk gaaf!'


Klopt! Zegt ze. Wij hebben nu sinds 2015 een theater erin, maar daarvoor was het de club!


Ik mocht wat foto's maken, heel aardig want zij was de administratie aan het doen, maar ze gaf mij toch even mijn momentje :)


Weer buiten gekomen had ik echt even zo iets van 'Wow, zit ik nu in 1980 of 2022?'

Heel gaaf.


Ook nog 2 andere bars/clubs opgezocht waar we toen kwamen.

Bus Stop en Enjoy Salou.

Die waren gesloten, dus alleen de buitenkant kunnen zien.


Hier de foto's. Het zal jou waarschijnlijk weinig doen ;) 'Nothing to see here!'


Maar als je tot hier hebt gelezen ging je even mee in een voor mij heeeele mooie tijdreis.


En zoals m'n maat Marcel schreef (ik moest m meteen appen natuurlijk)


Good old memories can never be stolen

En zo is het! 👍




0 views0 comments

Related Posts

See All

Comments


bottom of page