top of page
  • Writer's pictureCarl Bergman

Andorra

1 van de landen, nou ja piepklein staatje, die ik nog wel eens wilde bezoeken.

Het ernaar toe rijden is prachtig, door de ruige Pyreneeen heen.

Adembenemende uitzichten.






De hoofdstad, Andorra La Vella, ligt tussen 2 bergen in en kijk je mooi bovenop als je aan komt rijden.







De stad is modern, super schoon en winkels. Heel veel winkels....

Bijna alleen maar winkels ook.

Het is hier belastingvrij dus leef je uit als je wilt shoppen. Hier is het écht goedkoop.


Het houdt voor mij een beetje het midden tussen Monaco en Times Square (in het klein)

Prachtig uitgevoerd, dat zeker!






Winkels vol met spullen die ik niet hoef te kopen, heerlijk!


Sinds m'n gitaartje heb ik ook echt niets meer nodig 😜









Nou ja, sigaren.

1 pakje sigaren 4,60. In Nederland 7,30!


Wel even goed wegstoppen in de camper want de controles bij de Spaanse grens vanuit Andorra zijn erg streng en met een bus word je sowieso altijd apart genomen.

Gezicht weer in een Japans vraagteken en ook deze controle heb ik weer glansrijk doorstaan 😂


En het is spaanstalig. Eindelijk kan ik m'n spaanse lessen van 35 jaar geleden weer eens uitproberen. Kost nog wat moeite, maar over een paar weken praat ik weer lekker mee :)



Er staat ook nog een huis te koop. 20 m2.

10 meter lang. 1 meter breed!

Wel 2 verdiepingen!



Na m'n inkopen richting Spanje, Maar eerst nog een stuk door de Pyreneeën.

Heerlijk genieten weer!




0 views0 comments

Related Posts

See All

コメント


bottom of page