top of page
  • Writer's pictureCarl Bergman

Alive and kicking

Ik hou van muziek, dat mag bekend zijn.





Zo kwam ik een paar maanden geleden voor t eerst op Ticketswap. Ik wilde wat kaarten verkopen voor vrienden die niet meekonden naar Pinkpop.

Zo dat is ff handig, binnen no time de kaarten verkocht!





Ik denk wat nou als je bij tickets zoeken Parijs invult?

Ja hoor, gewoon concertkaartjes te krijgen. En Barcelona? Ook.

Wow dat wordt nog fun onderweg dacht ik!

Een concert bezoeken onderweg is natuurlijk top en weer eens iets anders dan

Afas of Ziggo.


In Italie even gekeken en hé in Pistoia zijn de Simple Minds '40 Years Of Hits Tour' op vrijdag.

Daar ga ik heen! Er waren al wat kaarten via Ticketswap verhandeld, dus dat komt goed…


Niet dus. Het bleef stil met nieuwe kaartjes.

En toch ga ik er heen, ik kom daar binnen, zeker weten.


Een half uurtje voor tijd loop ik naar de rij voor de ingang en vraag of iemand een ticket over heeft?

Nee, no, njet, negative..…

En toch gaat het me lukken dacht ik.


Bijna aan het eind van de rij een Italiaanse vrouw. Die heeft een ticket over.

Wat kost dat? Niets!

Huh gratis?


No problemo. 'Het is de 2e rij' zegt ze nog.

Ondanks aandringen van mij wil ze er niets voor hebben.

Wow! Wat geweldig, zo lief!


Op de Piazza aangekomen, dit concert was buiten op het centrale plein, staan er allemaal stoelen op t plein. En wat blijkt? 2e rij precies midden voor het podium!

Lucky bastard of wat?


En hoe heerlijk is het, buiten, omringd door oude gebouwen, genieten van muziek!



Iedereen moest op de stoel blijven zitten en zodra je richting podium ging om een foto te maken waren er genoeg bewakers om je weer terug naar je plaats te wijzen.


Totdat Jim Kerr halverwege roept in de microfoon: "You wanna dance? Come here to the front"

Binnen 10 seconden stond de hele massa vooraan.

Geen security meer te bekennen hahaha!


Simple Minds

Hoe zou dat zijn, die inmiddels 60 jarigen?


Nou, ze zijn nog niets kwijt van hun sound van toen! Het klonk echt goed.

Vol overgave gaat de 64 jarige Jim Kerr nog over het podium.


En de bassist en de gitarist die zo kenmerkend zijn voor die 80’s New Wave sound. Die kennen hun chops hoor! Heel gaaf om live te zien hoe die gitarist die nummers live laat klinken.


Vele hits kwamen voorbij met voor mij als hoogtepunt New Gold Dream.

Instant flashback naar de 80's van Boule 7 en Bye Bye (Salou-Spanje)



Someone Somewhere (in Summertime):




En natuurlijk Alive and Kicking:










Jim die de band z’n ding laat doen en even uit de spotlights gaat




















Daarna nog een lokaal barretje ingedoken waar ook weer een live band speelde met 60's rock.

Prima vrijdagavond zo! :)

0 views0 comments

Related Posts

See All

Comments


bottom of page