top of page
  • Foto van schrijverCarl Bergman

Sao Martinho do Porto

Na Lissabon had ik in Mei in Sao Martinho do Porto nog een housesit.

Dat ligt wat meer naar boven en het lag mooi op de route door Portugal.


Deze keer 2 honden Zeca en Kika én weer een heerlijk huis in een rustig, maar mooi badplaatsje.



Vantevoren alvast een pre-meet gedaan met de eigenaren en alles doorgenomen.

Speciaal aandacht was er voor Zeca, de Beagle.

Zoals veel Beagles was Zeca nieuwsgierig, geobsedeerd door eten en vooral uittesten, veel uittesten. Kijken hoe ver hij kon gaan, als hij maar aandacht kreeg....

Ik vertelde de eigenaren dat dat mij juist een uitdaging leek. Kijken hoe snel ik de connectie met Zeca kon krijgen :)


Ooit heb ik een paar jaar hondentraining gevolgd. Van een trainer in Noordwijk die nogal basic was in z'n opvattingen hoe je met honden moet omgaan.

Connectie met de hond, laten zien wie leidt, consequent zijn en de taal spreken van de hond. Dat was meer zijn idee van trainen. En met succes.


Op een vraag van 1 van de deelnemers of de techniek van Martin Gaus ook kon werken was z'n, vaak korte maar o zo duidelijke antwoord:

"Ja, als je mij een gehaktbal geeft ga ik ook alles voor je doen" 😂

Hij had meer van dat soort korte duidelijke statements die goed zijn blijven hangen bij me.

Ik moet zeggen, zijn trainingen komen nog heel vaak van pas tijdens de housesits.


Zeca dus, druk doende met 'klieren' :) heeft z'n hele trucendoos erbij gehaald om mij maar aan de kook te brengen en zo tóch aandacht te krijgen, als was het negatieve aandacht.

Maar 1 van de lessen van de hondentraining voerde ik vanaf het begin consequent uit:

Goed gedrag belonen, slecht gedrag negeren. Punt

En dat werkte. Na 2 dagen lag hij aan m'n voeten.

Ik heb daarna weinig kind meer aan hem gehad :)

Sterker nog, heel veel plezier!



Kika was een lieverd vanaf moment 1.

Ze ging bij de eerste keer meteen al op haar rug liggen, daar hoefde je niets voor te doen om connectie te krijgen.



En met Kika kon ik ook heerlijk naar het strand wat op 500m lag.

Prachtige zee en heerlijk rennen (Kika dan...😜)



Het huis lag in een heerlijke, recent gebouwde, rustige wijk in het dorpje.

Rustig en safe ook. Daar kun je nog gewoon de sleutel aan de buitenkant in de voordeur laten zitten. Wow, dat kennen wij niet meer!


De eigenaren waren buiten zeer vriendelijk ook nog erg chill in het gebruik van hun property.

Als je er net zo goed mee omgaat alsof het je eigen huis is en achterlaat zoals je het hebt gevonden staat alles tot je beschikking.

Mooi dat vertrouwen wat zo snel tot stand kan komen!



En ze hadden er ook een echt heel mooie woning van gemaakt. Met stijl ingericht, voorzien van alle luxe.

En als kers op de taart een heerlijke, mooi ingerichte tuin met Jacuzzi en een mooie buiten barbeque.

En een fles wijn bij aankomst, hoe lief!



Nou daar heeft CamperCarl wel even van genoten.



Die buiten barbeque wilde ik wel proberen dus ik heb in de supermarkt wat verse vis gehaald.

In de supermarkten daar ligt de vis wijd uitgestald, super vers op je te wachten.

En voor een prijs....Eur 2,13 Huh!?


Ingezouten, op de bbq en.....smullen maarrrrrr!



Het gevolg van de Jacuzzi was uiteindelijk wel dat ik de ontsteking kreeg aan m'n teen waardoor ik terug naar Nederland moest, de rest van dat verhaal is bekend.

Maar ook dát had een goede reden, ik ben nu ge-update weer op reis.

Niets is voor niets....


Dat was weer een heeerlijke housesit met zeer vriendelijke eigenaren, 2 heerlijke honden en een super relaxed huis!


Hier de review:

Carl was the perfect choice for this one -week-house sitting. It was very convenient because he could just drive to our place with his camper van, being very flexible about the arrival and departure time.


As we had an early flight, he also offered to come in a few days earlier so we could make a proper checkin process and introduce him to the dogs. We were very happy with all his flexibility as we have a newborn at home too.


From the first moment we felt he would easily handle both dogs, specially Zeca, our naughty beagle. So we traveled with peace of mind, knowing they would have a good time together.


We received daily updates as we requested. Since day one, we felt they were happy and well taken care. Even though our senior beagle can be a challenging dog to watch, this never scared Carl. It was the opposite, he was thrilled about the challenge!


We got back home and found everything exactly as we left it, including our happy dogs waiting for us!


Thanks again Carl, hope our paths cross again soon!








61 weergaven2 opmerkingen

Gerelateerde posts

Alles weergeven

2 Comments


Guest
Oct 18, 2023

Je bent vast bij Loek Geerlings in de leer geweest😉wij trainen daar nu ook met onze nieuwe pup 👍

Like
Carl Bergman
Carl Bergman
Oct 18, 2023
Replying to

Ha! Precies. Hij is echt goed! Succes en plezier bij Loek!

Like
bottom of page