top of page
  • Foto van schrijverCarl Bergman

Reisdoel

Er wordt me wel eens gevraagd: ‘Wat is je planning?’

Dan is het antwoord dat ik helemaal geen plan heb.


In de morgen als ik wakker word ga ik eens denken welke windrichting ik op ga.


Ik rij gewoon totdat ik een leuke plek zie en zet daar de camper neer.

Zolang het me bevalt blijf ik, als ik teveel begin te herkennen in de omgeving is het klaar, dan ga ik weer verderop.


De reis is vaak mooier dan de eindbestemming.

En ik heb geen eindbestemming!

Dus blijft alleen een mooie reis over :)



Helemaal geen enkel doel?

Nou, ooit een jaar of 20 geleden hield ik mijn reizen bij op een of andere reissite.

Daar kon je een quote invullen bij je bio.


In een fantasiemoment heb ik toen als quote getypt:


Nederland bevaren met de boot.

Europa berijden met de auto.

De wereld over vliegen, maar dan zelf het vliegtuig besturen :)


Eigenlijk nooit meer bewust mee bezig geweest maar als ik nu eens terugkijk.







Ik heb inmiddels een groot deel van Nederland bevaren met m'n bootje.


Europa schiet ook al lekker op.


Ik moet denk eens gaan kijken naar vlieglessen?





Dat vliegen over de wereld… ik heb nog geen flauw idee óf en hoe.

Maar goed die eerste 2 had ik 20 jaar geleden ook geen idee van hoe of wat.

En het blijkt toch allemaal vanzelf invulling te krijgen.


Waarschijnlijk, als ik er niet actief achteraan ga, typ ik over 20 jaar een blog over vliegen over de wereld…


Hieronder even een lijstje voor mezelf.

Zodat ik t.z.t. m’n vliegroute kan maken 😂


DIGITAL NOMAD 2022

Duitsland

Oostenrijk

Italië

Vaticaanstad

San Marino

Monaco

Fr/Be/Nl/Be/Fr

Andorra

Spanje

Gibraltar

Marokko (vlucht Spanje-Marokko)

Portugal

Spanje

Fr/Be/Nl/Be/Fr

Baskenland

Spanje

Portugal

Spanje

Baskenland

Fr/Be/Nl/

Duitsland

Zwitserland

Italië

Frankrijk

Andorra

Spanje




EUROPA NOG TE DOEN

Malta

Kosovo

Moldavië

Oekraïne

Belarus

Finland

Noorwegen

IJsland

Ierland


CAMPERREIS 2021

Duitsland

Oostenrijk

Hongarije

Slowakije

Tsjechie

Slovenie

Kroatie

Italie

Zwitserland

Liechtenstein

Frankrijk

Luxemburg

Belgie


OOIT BEZOCHT

EUROPA

Albanië

Bosnië en Herzegovina

Bulgarije

Denemarken

Estland

Griekenland

Gran Canaria

Letland

Litouwen

Kosovo

Montenegro

Noord-Macedonië

Polen

Roemenië

Servië

Tenerife

Verenigd Koninkrijk

Zweden


ROW

Aruba

Bonaire

Curacao

Californië

Egypte

Hong Kong

Kaliningrad

New York

Turkije


11 weergaven0 opmerkingen

Gerelateerde posts

Alles weergeven

Comments


bottom of page