top of page
  • Foto van schrijverCarl Bergman

Geluk +2

Ik schreef er in Geluk +1 al over:

Ik hoef niets toe te voegen aan m'n geluk, ik ben al happy.


En toch zat ik wel eens te denken aan een Off the road motor.

Ik heb vroeger graag en heel veel motor gereden en hier in Spanje zijn zó veel mogelijkheden om lekker in de heuvels te rijden en crossen.

En daarbij, gemakkelijk om door de steden te cruisen.


Alleen veel te groot en log achter je bus op een motoraanhanger, lastiger rijden en parkeren in de stad.

Ding in de gaten houden, allemaal weer beveiligen, jatten ze m niet enzo.

Dan zou ik er weer 'zorgen' bij krijgen en dat wil ik niet.

Het minimalistische leven bevalt mij net zo goed op deze manier.

Dus nee, geen motor voor CamperCarl.


Toen liep ik tegen een elektrische fiets aan in een winkel...

Hmmm, zou dat iets zijn?

Maar zelfde verhaal, te groot en log achterop een fietsenrek.

Je ziet dan ook weer dat het een camperachtige is.

Ook dat wordt m niet.





Zo merk ik dat ik constant bij m'n originele idee blijf.

Geen luxe nodig die tegelijkertijd het vrije gevoel afromen. Gewoon niet!

Het is trouwens een heerlijk idee dat je iets kán kopen, maar het niet hoeft te doen.









Van de week liep ik langs een elektrischesteppenwinkel (is dat een woord? 😜)


Ja!

Dát is het!

Klein, past in de bus.

Je ziet nog steeds niets aan de buitenkant.

Handzaam en daar kan ik prima de steden mee ontdekken.

Ze zijn in heel Europa toegestaan, behalve Nederland, Verenigd Koninkrijk en Servië.

Is dat ff handig! Overal waar ik kom kan ik m gebruiken!

En het rijdt heeeerlijk soepeltjes door t verkeer.


Even voorstellen aan de CamperCarlStep:


Actieradius tot 50 km.

2 snelheden, 17 en 25 km/h

Schijfremmen voor en achter.

Dubbele schokdempers voor en een enkele achter.

Rondom verlichting.



Wel even een helmpje 🪖 erbij gekocht (degene die mij van vroeger kennen weten dat dat in mijn geval handig kan zijn 😂) en een mini rugzakje.


Gemakkelijk je spullen of een paar boodschappen op je rug en gaan!





Ik heb er nu een paar keer een stad mee doorgestept en wat-ben-ik-blij met deze aankoop.

Easy alle highlights af, omhooglopende straten op zonder moeite.

Dat geeft ff veeeel meer vrijheid dan wandelen!




Ik kwam nog een Skate-, Step-, Bike stuntbaan tegen en meteen even uitgeprobeerd.

Geen foto's van m'n dubbele salto's. Steppen en fotograferen tegelijk kan ik nog niet...😜



En ik had nog een écht mazzeltje.

Ik kies in de winkel voor een 600 Watt uitvoering, blijkt later bij de doos uitpakken dat ik een 800 Watt heb gekregen.

Dat is nog een behoorlijk prijsverschil en dus mooi meegenomen!

En ipv 35 km actieradius nu 50 km!


In het Spaans heet het een Patinete.

Dus vanaf nu StepCarl of PatineteCarlos?


Nee hoor, we houden het gewoon op


CamperCarl 🛴





Zzzzzzzzoefffff! En daar gaat ie weer!!



Edit: ineens komt dit nummer bij me op (sorry Cor 😜)


Steppenwolf - Born to be wild

Hoe verzon je toen zo'n bandnaam! 😂




93 weergaven9 opmerkingen

Gerelateerde posts

Alles weergeven

9 коментарів


AJ van den Burg
AJ van den Burg
08 трав. 2023 р.

He tof zo'n ding. En nu opzoek naar een zijspan?

Вподобати
Carl Bergman
Carl Bergman
15 трав. 2023 р.
Коментар для:

Вподобати

Гість
05 трав. 2023 р.

Stoer dingetje :-) Veel plezier ermee! Groet, Ray

Вподобати
Carl Bergman
Carl Bergman
05 трав. 2023 р.
Коментар для:

Thanks Ray, dat gaat vast lukken! 🛴

Вподобати

Wsp Schilderwerken
Wsp Schilderwerken
05 трав. 2023 р.

Gaaf man lekker overal tussendoor crossen heerlijk 😻

Вподобати
Carl Bergman
Carl Bergman
05 трав. 2023 р.
Коментар для:

Helemaal top! 👍

Вподобати

Невідомий учасник
05 трав. 2023 р.

Gaaf kenteken man veel plezier er mee groet Willem 😃😘🔌

Вподобати
Carl Bergman
Carl Bergman
05 трав. 2023 р.
Коментар для:

Haha 👍

Thanks, gaat lukken!

Вподобати
bottom of page