top of page
  • Writer's pictureCarl Bergman

Thuis! (2)

Na Baskenland nog een weekje in Madrid geweest.


Zeker een mooie stad om doorheen te wandelen.

Groot ook, daar is Amsterdam een 'dorp' bij.

En druk, maar wat wil je met 3 miljoen inwoners!


Ik heb daar niet alles gezien wat in de top 10 staat. En dat hoeft ook niet wat mij betreft. Ik maak in ieder geval niet overal meer foto's van, ze beginnen anders erg op elkaar te lijken 😜


Wel een video van een leuke trommelaar:



Veel leuker vind ik het om de vibe van zo'n stad te voelen en te kijken wat er allemaal gebeurt.

De foto's maak ik als t ware in m'n hoofd en ik laat die mobiel steeds meer in m'n broekzak.

Heerlijk, lekker in het moment en 'hier en nu' zijn.



Ik zat er nog net in de goede week, redelijk warm en een zonnetje bij een graad of 15.



Afgelopen weekend werd het kouder met nachten van 2 graden en veel regen en dat ken ik wel van Nederland, dus verderop!


Op m'n gemak richting zuiden gereden en dan voel je de temperatuur al oplopen. Je rijdt ook letterlijk richting de opklaringen.

En al is het maar een 300 km verder, het verschil in klimaat is duidelijk!




Eenmaal door de bergen heen kom je dan in Andalucía.


En dat voelt wel als mijn thuis.


Goede temperatuur, in de winter zo'n 15-20 graden. Veel zon.


Ook regen hoor! Maar regen is hier vaak een paar mm.

Soms een stortbui maar daarna snel weer opklaringen. En ook bij regen is het 16-20 graden. Prima!


En sociale mensen.

Open, vriendelijk, relaxed.

Ik maak zeker nog eens een aparte blog van Andalucía.




Onderweg zie ik nog wat stieren staan langs de weg.

Kijk. Dat zijn nou stieren! Niet van die slappe kalfjes die we in Nederland hebben 😜







Ik zit nu in Sevilla, met in de middag zon en een graad of 18. Hoe lekker is dat!


In de avond is het nog steeds zo'n 16 graden.

En dan wordt het druk op straat, de mensen leven hier eenmaal buiten en met elkaar.








Binnenkort heb ik nog een housesit van 4 weken vlakbij de stad dus dat komt helemaal goed.


Ik ga even genieten in de stad tussen de locals.

Wordt vervolgd!




1 view0 comments

Related Posts

See All

Comments


bottom of page