top of page
  • Writer's pictureCarl Bergman

Ronda

Ik ben eens doorgereden naar Ronda.


Niet zozeer vanwege de stad zelf.

Prima authentieke Spaanse stad hoor, maar ik heb er inmiddels wat gezien en daarvoor hoef ik niet speciaal meer een stad te bezoeken.


Nee, de buitenkant ging het mij om.

Ronda ligt namelijk zo'n 750 boven zeeniveau op een plateau en wordt gesplitst door een diepe kloof van ruim 100 meter met daaroverheen de brug Puenta Nuevo

En dat vond ik er wel gaaf uitzien op plaatjes. Dus zelf gaan kijken!


Nu schijn je, volgens een website, de kloof het beste te kunnen zien dmv een flinke wandeltocht naar de vallei bij Carretera de los Molinos


Ja doei, daar heeft CamperCarl mooi ff geen zin in.

Kijken hoever ik kom met de auto, dus navigatie aan en erop af.

Op een gegeven moment moet ik afslaan en kom ik op een typisch Spaans zand-kei weggetje.

Ok.... even kijken waar dat naar toe gaat!


Na een kilometer hobbel en bobbel draai ik om een heuvel heen en zie de vallei.

Dat is wel heel erg gaaf!


De kloof zie je in de verte liggen dus nog een stukje door over dat hobbelweggetje.


Maar beneden in het dal......Oh-oh, water!

Eerst ff er over heen lopen, met een paal prikken of het solid is.


Ok, let's go!

Video


De song onder de video is: Stone Temple Pilots - Where The River Goes


Nog een stukje verder en dan heb je een mooi uitzicht op de brug en de vallei:


Mooi, gaaf om te zien.


Ik raak nog met 2 Nederlandse wandelaars in gesprek en bij hen ontstond tijdens het gesprek ook het idee om langere reizen te gaan maken in een camper oid.

Ze gingen bedenken hoe ze het thuis konden regelen, maar het idee was geboren!

Altijd leuk om mensen met je verhaal te inspireren :)

 

Ik las op een site dat zo'n 15 kilometer verderop nog een heel klein dorpje ligt

Setenil de las Bodegas


En wat daar zo apart is, is dat een deel van de huizen in de rotsen is gebouwd.

Ook leuk zo'n balkon aan de rots!



1 van de gebouwen was een bar, mooi om daar een vrijmibo te doen!


En ik was er toch, dus sla m'n kamp vannacht hier op.

Prima wakker worden op deze plek!




1 view0 comments

Related Posts

See All

Comments


bottom of page