top of page
  • Writer's pictureCarl Bergman

Hallelujah

Is het allemaal alleen maar hallelujah?


Allemaal positieve blogs. Het gaat al-leen maar goed.

Het kan bijna niet waar zijn...

En toch is het bijna waar.


Over het algemeen bevalt alles tot nu toe buitengewoon goed.

Het camperleven past helemaal bij me en het voelt erg natuurlijk voor mij om zo te leven.

Nu ben ik ook een positief ingesteld persoon dus er is niet snel iets wat me van de kook brengt.

Als ik dan tóch een paar mindere momenten moet opnoemen….moet ik echt even graven....


Nou hier komen ze. .


In La Rochelle op een openbare parkeerplaats wordt ik ‘s-nachts wakker van een paar gasten die aan m’n bus staan te schudden.

1 geeft nog een klap op de koplamp.

Dus ik roep hard ‘Hé!!’

Die hadden ze niet verwacht. In een spurt renden ze hard weg :)

Ik hoef maar 2 stappen te doen vanaf m'n bed binnendoor en ik zit op de bestuurders stoel. Motor starten en weg van die plek!

Niks ernstigs, maar liever niet natuurlijk.



In Valencia rijdt iemand tegen m'n bus aan terwijl ik geparkeerd stond. Ik zat in de bus dus zag t allemaal gebeuren.

En zoiets kán natuurlijk gebeuren, hij doet het niet expres.

Ik stel voor om de papieren in te vullen. Gaat de jongen van de andere auto even in gebroken engels aan mij vertellen dat van de 2 plekken op mijn auto alleen de onderste van de aanrijding is. 'De bovenste is een oude plek'


Aiiiiiii. Dan ben je bij CamperCarl precies aan het verkeerde adres. Daar kan ik heeel slecht tegen. Bij allebei de plekken was precies het stof van de lak af.

Ik wilde de politie al gaan bellen maar hij smeekte om z'n vader erbij te halen.

Z'n vader bleek een hele geschikte man, praatte behoorlijk goed engels, hij was t niet met z'n zoon eens en samen kwamen wij er wel uit.

Voer voor de verzekering!



Ik zat in Frankrijk in een onweersbui als in noodweer. Heftig, kon echt geen meter meer zien door de waterval, de boomtakken vlogen om m’n oren en tegen m’n auto (geen schade gelukkig), Stoppen was geen optie, terug eruit rijden ook niet. Dus door!

10 minuten later was ik er doorheen en dat voelde een stuk beter :)



Ook in Frankrijk. Ik zette mijn auto op een parkeerplaats om even een bakkie en peukie te doen.

Nog voor 45 kilometer diesel in de tank. Mooi, zo even tanken!

Na een tijdje start ik de auto weer, rij de snelweg op en zie nog 11 kilometer diesel. Huh??


Zoeken naar pompstation op de navigatie, 40 km dichtstbijzijnde! Er was er wel 1 in het dorpje naast de snelweg, maar de volgende afrit was pas zo'n 30 km verder.

Nou dat ging snel achteruit dus bij een praatpaal maar even neergezet met nog voor 4 kilometer diesel.


Lang verhaal kort. ANWB gebeld, taxi gebeld, gevraagd aan truckchauffeurs.

Allemaal geen oplossing.

Dus de Franse wegenwacht gebeld.

Alleen is dat in Frankrijk meteen een sleepdienst.

Auto achter de sleepwagen en naar de dichtstbijzijnde pomp vervoerd.

Volgetankt en weer door.


1 mazzeltje, doordat ik met de sleepwagen van de péage ben afgesneakt hoefde ik geen tol te betalen voor dat stuk. 😜 Dat scheelt gauw 40 euro schat ik in.

Maar al met al kostte het nog steeds geld ;)




Tip:

In Frankrijk liggen de afslagen zo maar ruim 30km van elkaar, tank dus op tijd!

Vertrouw je brandstof meter niet. Het is toch vreemd dat na stilstand er ineens 30 km van het tegoed afgaat!? Ik heb dat in de gaten gehouden en dat gebeurt bij mijn auto vaker nadat ik hem stil heb gezet. Misschien had ik gewoon door kunnen rijden omdat er tóch genoeg diesel in zat....

Je ziet het. Niets ernstigs, net een normaal leven 😂

Ik moet écht de kleine ongemakken erbij halen om tot een lijst te komen en het niet allemaal halleluja te laten zijn.

Maar goed, jullie vroegen erom… of deed ik het nou zelf? 😜


Anyways, ik geniet, ook met de ongemakjes erbij!

1 view0 comments

Related Posts

See All

Comments


bottom of page