top of page
  • Writer's pictureCarl Bergman

Der Franz

Het was toch regen, regen en nog eens regen dus ff kijken of er nog een leuk concert is in Lissabon.


Ticketswap en ja hoor.

Franz Ferdinand - Hits to the Head Tour vanavond in Campo Pequeno.

Een ticket via TS was 23,50 dus die kon ik niet laten liggen.


Nu hoor ik je denken. Franz?..Ferdinand...?

Ken ik niet.

Zeker geen mainstream band, maar ik denk dat je stiekem toch veel nummers kent als je regelmatig iets anders luistert dan 538 of SkyRadio :)

Ik heb een hieronder een aantal hits achter elkaar geplakt, de pakkende refreinen heb je vast wel ergens in je hoofd opgeslagen.

En zo niet, dan heb ik m'n best gedaan 😜


Het voorprogramma deed me helemaal niets maar de Portugezen in de zaal zongen en klapten flink mee, dus het zal wel iets lokaals zijn. Ik ben buiten lekker een sigaartje gaan roken en wat babbelen met een internationale fan.


Dann der Franz selbst.

2 uur lang een rollende 'rock & roll' show vol goeie energie op podium en daardoor ook in de zaal.

Hit na hit kwam voorbij en dat zijn er uiteindelijk toch meer dan ik dacht.

Een paar keer 'oh ja, die ook!'


En erg goed uitgevoerd door de mannen live.

En de Portugezen deden weer vrolijk mee.

Een zaal heb je hier makkelijker op z'n kop dan in Nederland!


Kortom het was genieten!!

Ik word er blij van.


En zoals Franz zingt 'You're so lucky'

En dat ben ik!


Kijk met me mee in de video:






1 view0 comments

Related Posts

See All

Comments


bottom of page