top of page
  • Writer's pictureCarl Bergman

Coddiwomple


Ik coddiwomple

Jij coddiwomplet

Zij coddiwomplen

We hebben gecoddiwompled


Ik zag dit woord voorbij komen en echt, ik had er nog nooit van gehoord.


Even opzoeken:

Coddiwomple (verb) (kod-ee-wom-pl)

To travel in a purposeful manner towards a vague destination.




Het woord, geleend uit de engelse slang, geeft pre-cies aan wat ik doe.

Ik heb weliswaar geen reisdoel zoals ik in dit blog schreef.


Maar ik heb wel een doel in het leven!


En dat is om op avontuur te gaan, te genieten, te lachen, te ontdekken, te leren, nieuwe dingen te proberen en nieuwe mensen te ontmoeten.


Meestal op plaatsen waar ik geen idee heb wat ik kan verwachten.

Dat is dé manier van reizen waar ik van hou, als je geen verwachtingen hebt van waar je heen gaat, wat er gaat gebeuren.


Juist dán stuit je op hele mooie, onverwachte momenten, ontmoetingen en herinneringen, die je niet teleurgesteld zouden hebben als ze niet waren gebeurd.


Soms kunnen reis- en levensverwachtingen precies datgene zijn dat een ongelooflijke plek, een moment of zelfs een herinnering vernietigt.

Allemaal omdat het niet was hoe je het je had voorgesteld.


Dat laatste is voor mij waarom coddiwompling de beste manier van reizen is.

Je hebt je doel, maar je hebt geen verwachtingen van wat je zult vinden.



De reis is mooier dan de eindbestemming

5 views0 comments

Related Posts

See All

Comments


bottom of page