top of page
  • Writer's pictureCarl Bergman

0.0

Met die warmte is een biertje heeeeerlijk verfrissend natuurlijk!


Maar met alcohol bier loop je hier toch tegen een aantal dingen aan:

  • Ik moet vaak nog rijden, dan vind ik alcohol sowieso niet zo'n goed idee. (Nu schijnen ze in Spanje weinig/niet te controleren daarop, maar ik wil t gewoon niet. Ik rij immers wel in m'n huis en dat hou ik graag heel :)

  • Met de hitte komt de alcohol net ff harder aan, je bent veel eerder aangeschoten.

  • Ik krijg altijd zo'n opgeblazen pens van alcoholbier.

  • Je blijft maar naar de wc gaan.


Maar maak je geen zorgen, CamperCarl is ook weer niet van de drank af hoor! 😉

Als ik in een housesit ben of 's-avonds op een terrasje:

Kom maar door met het bier of die fles wijn!


Maar in de middag, als het tóch dorstig weer is en ik nog onderweg ben: alcoholvrij bier.

En t mooie is. Dat kan hier een potje lekker zijn!


Het is veel minder bitter dan in Nederland.

Ze hebben 2 soorten: Normaal en Tostada.

Tostada (geroosterd) is donkerder van kleur.


In de supermarkt zag ik een paar verschillende soorten staan.

Hóóg tijd voor de CamperCarl test!

Ik heb van alle soorten een paar blikjes gekocht en hier is mijn verdict:





Falke 0.0

Iets te waterig naar mijn smaak.

Wel fris op zich.

Het smaakt naar een hééél licht biertje. Tikkie richting 7-up ergens ver op de achtergrond.

⭐️⭐️











Falke Tostada 0.0

Oeh, daar zit een zuurtje aan.

Nope wordt m niet, de rest gaat door de gootsteen.

Kan ik ook negatieve sterren geven?

Ja. CamperCarl kan dat.

-/-⭐️










Falke Sin

Nou dit lijkt meer op een vruchtenwatertje.

Zo'n water met ergens heel ver in de verte een vruchtensmaakje.


In dit geval heel ver ergens een smaakje van een........ Ramboetan!

(Ik weet ook niet wat dat is, maar het is een bestaande vrucht heb ik ergens gelezen 😜)


Vooruit:

⭐️ (voor de moeite)





San Miguel 0.0

Ik kan me herinneren dat ik dit merk (de alcoholversie) dronk toen we 40 jaar geleden op vakantie gingen naar Salou.


Je had toen slechts 2 merken. San Miguel en Estrella Dorada.

Die laatste kom je nu nergens meer tegen, hij was toen al niet te zuipen 😂


De San Miguel 0.0 lijkt op een Nederlands biertje.

Minder bitter, maar wel een bittertje eraan. Én lekker fris!

Verdict: ⭐️⭐️⭐️⭐️



Cruzcampo 0.0

De naam past sowieso bij een camper 😜 en dit merk wordt het meest geschonken in de kroegjes.

Oorsprong is uit Sevilla.

Alle favoriete CamperCarl ingrediënten dus om een lekker biertje te zijn.


En dat is t ook.

Er zit zelfs een klein zoetje aan.

Minimaal maar het maakt m heerlijk zacht.

De algehele smaak is lastig te omschrijven, het proeft naar een 'Speciaal biertje' maar dan zachter.

Voor mij: ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️


CruzCampo voor CamperCarl.Com - Proost!

6 views0 comments

Related Posts

See All

Comments


bottom of page