top of page
  • Writer's pictureCarl Bergman

La Bamba op La Rambla

Ik heb me altijd al eens afgevraagd hoe het is om straatmuzikant te zijn voor een dag.








Nou, dé perfecte plek leek mij La Rambla in Barcelona.


Nieuwe gitaar, krukje, speakertje en een paar backing tracks mee en go!

Genoeg nummers uit de band die ik daar kan spelen!









Voorbijgangers gingen smilen, bleven soms hangen en gooiden af en toe ook nog wat in de tas.


(En nee ik kijk niet boos, dat is mijn geconcentreerde blik :)




5,50 opgehaald. M'n parkeer kosten zijn duurder, maar daar ging t niet om :)

Het ging om de beleving om op de bekendste straat van Spanje lekker te musiceren 'in the wild'


En dat lukte.

Totdat de Policia kwam natuurlijk.


'Hey, eso esta prohibido aqui'

In m'n beste spaans kon ik er van maken dat het in ieder geval niet hun muzieksmaak was.


Ik kreeg 5 seconden om in te pakken!

Ik m'n meest onschuldige face opgezet en vroeg of ze misschien nog een fotootje wilden maken van me.

Zij, iets minder onschuldige blik:

'5 seconden of mee naar de City Hall' 😂


Ok, ok. Todo bien, ik ga al!

Buenos dias!





Ik heb een geweldige ochtend gehad!







En deze pracht-ochtend afgesloten in het Hard Rock café, ik kan precies 1 pint bier kopen van m'n zuur verdiende euro's 🤛



Setlist:

Black - Pearl Jam

Everlong - Foo Fighters

Sorry - Nothing but Thieves

With Arms Wide Open - Creed

Killing In The Name Of - Rage Against The Machine

Plush - Stone Temple Pilots


1 view0 comments

Related Posts

See All

Comments


bottom of page