top of page
  • Foto van schrijverCarl Bergman

Hoe het begon: Doei Warmond 27!

‘Warmond 27’ werd m’n plek op de Van Limburg Stirumstraat als gekkigheid genoemd door m’n buren.

Het gaat te ver om dat geintje hier uit te leggen maar reken maar dat we een hoop lol hebben gehad met elkaar aan het water de afgelopen 3 jaar.


Daar ga ik dan. De allermooiste plek waar ik ooit gewoond heb.


‘Ik zou hier nooit meer weggaan, mooier wordt het niet meer’

Dat riep ik vaak, maar hoe anders kan het lopen.


Is de plek niet meer mooi? Zeker wel. Is er iets met het huis? Zeker niet.

Alles klopt op die plek, maar toch...



Op een ochtend keek ik naar buiten hoe mooi de plek is en dacht:


Wacht….Dit! Nog 30 jaar lang t zelfde?

Elke dag slapen, eten, werken in dezelfde omgeving en hetzelfde uitzicht?

Elke dag, elke maand hetzelfde patroon om een hypotheek te betalen?

Uhmmm. Nee dus!


Ik ben super dankbaar dat ik daar heb gewoond met heel veel plezier. Het was mooi, gaaf, prachtig uitzicht op het ‘Center Park’, fijne buren, heerlijk vanuit de achtertuin zó naar De Kaag varen en m’n ‘vaste anker’ om elke keer naar terug te keren.


Ik laat nu dat ‘vaste anker ‘ los. Ik geloof dat ík namelijk zelf het vaste anker ben. En dan maakt de woning zelf niet meer uit, kan ik zélfs m’n mooiste plek loslaten.


En ga ik ‘on tour’

(T-shirts will be available soon ;)

Reizen met m’n camper, mooie herinneringen aan elkaar rijgen.

Van huis naar huis als huizenoppas en…. ach, ik zie het wel. Wonen kan ik overal.

Zolang ik mezelf als vast anker zie.

Ik doe letterlijk 1 deur dicht.

Maar er gaan 10 nieuwe deuren voor mij open.

En het mooiste: ik weet nog niet wat achter die nieuwe deuren zit. GAAF!



Op een avond heb ik letterlijk mijn hypotheekakte verbrand In de Bad Boy.

Vooral toen ik de 40 blaadjes offerte en hypotheek voorwaarden van de bank erachteraan brandde kreeg ik echt een heerlijk gevoel.

YES! Weg uit die maandelijkse verplichtingen.


Zonet bij de notaris geweest en het huis aan de nieuwe bewoners overgedragen. Ik wens ze en ben overtuigd dat ze net zoveel plezier in die woning krijgen als ik.


Er rest mij nu nog 2 dingen:


  • De eigendomsakte in de fik:



Op de ideale plek: De Koudenhoornbrug waar ik zo vaak onderdoor gevaren ben :)




En het 2e?


  • Gaan genieten van het leven!


Wordt vervolgd.


Edit 7-7-2022:

In Oostenrijk is het niet eens zo gek om een huis een nummer te geven in het dorp.

Zo heb je daar gewoon Pramerdorf 37 :)





Nog een laatste herinnering, zodat ik af en toe even kan terugkijken op 'Warmond 27'







357 weergaven2 opmerkingen

Gerelateerde posts

Alles weergeven

2 Comments


Renco Klijnsma
Renco Klijnsma
Jul 17, 2022

Mooi Carl.

A new dawn, a new day, a new life..... FEELING GOOD.

Like
Carl Bergman
Carl Bergman
Jul 17, 2022
Replying to

Thanks mate! Je weet hoe het voelt. Love it!

Like
bottom of page