top of page
  • Foto van schrijverCarl Bergman

De Moezel

Toen ik in het ziekenhuis lag raakte ik met verschillende mensen in gesprek als ik even buiten ging 'luchten' en op een keer viel ik in een gesprek binnen waar men het over een "Zylinderhaus museum" had in Duitsland.



Ik, origineel opgeleid als automonteur, was natuurlijk meteen geïnteresseerd en vroeg hoe of wat.


Hij vertelde dat ergens aan de Moezel een leuk museum was van alles wat met verbrandingsmotoren te maken had.

Als ik dan toch ging, raadde hij ook de rit aan vanaf Koblenz langs de Moezel.

Die onthoud ik even!

En zo had ik al een eerste richting voor als ik weer on tour ging.


Zo gezegd zo gedaan.

Na m'n tussenstop in Keulen ben ik naar Koblenz gereden en daar de Moezel afgereisd.


Hij had niets teveel gezegd.

Een prachtige rit langs de mooie rustige rivier, langs vele heuvels door het Moezeldal.


Schilderachtige plaatsjes en uitzichten. Een aanrader!



In de middag kwam ik bij Bernkastel-Kues aan en bij het museum gestopt.

Ik moet zeggen een erg leuk museum!

Het is in 2017 gebouwd en allerlei auto's, brommers en motoren staan daar op een speelse wijze uitgestald.

Wel opvallend veel (alleen maar) Duitse makelij (oh ja joh! 😜)



Met tussendoor diverse ruimtes met overige spullen uit die tijd, dus uit m'n jeugd.

Leuk opgezet, gemoedelijke sfeer en een feest van herkenning natuurlijk!


Na het museum ergens een overnachtingsplekje gezocht en de volgende dag de Moezel verder afgereden waarbij hij overgaat in Frankrijk.


Maar CamperCarl zou Frankrijk toch niet doen deze keer??

Klopt, maar het volgende toeval wil dat vrienden Frans en Sander een weekje in Metz aan het camperen waren.

En laat de Moezel nou precies door Metz heen stromen.

Hoe leuk! Gezellig een paar dagen samen gebivakkeerd en het stadje verkend.

Dat was weer een feestje mannen, bedankt voor het lachen! 🤣👍



Daarna weer snél terug naar Duitsland.

Ik was op het idee gekomen om via het Zwarte Woud naar het zuiden te gaan.


Daarover een volgende keer!

80 weergaven7 opmerkingen

Gerelateerde posts

Alles weergeven

7 Comments


goldenberg.cees
Oct 02, 2023

Carl, je leeft, lees geniet, je leven in zo'n sneltreinvaart dat je tijd te kort komt om het allemaal te bloggen.

Je technische basis blijft je toch trekken, en moet zeggen, die plaatjes brengen hier ook de kriebels.

Weet je wel zeker dat je foto's van de moezel hebt gepost, het lijken wel ansichtkaarten 😉


Blijf ons trakteren met je reisblogs, een waar genot om te lezen.

Like
Carl Bergman
Carl Bergman
Oct 03, 2023
Replying to

Ha Cees! Het zal eerder door het té slow-living zijn :)

Techniek blijft leuk, vooral de die uit je jeugd. Zeker een aanrader voor je dat museum.

En het is zéker wel de Moezel 🤣

(Een beetje van mezelf en een klein scheutje Maggi😜)

Edited
Like

Natasja Knubben
Natasja Knubben
Oct 02, 2023

oh je bent er al geweest haha, ik dacht dat je er nog heen ging 😊👍. Ben benieuwd

Like
Carl Bergman
Carl Bergman
Oct 02, 2023
Replying to

Ja. M’n blogs lopen altijd iets achter 😜

Like

Natasja Knubben
Natasja Knubben
Oct 02, 2023

Zwarte Woud is prachtig. Ben er dit jaar geweest, hele leuke en typische Duitse dorpjes, maar ook het oosterijkse wat je in de huisjes terug ziet met de raampjes, de balkons etc. Als je koekoeksklokken leuk vind dan raad ik je house of 1000 clocks aan, echt prachtig. Het stadje Triberg is ook heel mooi zeker de klim naar de waterval is prachtig.. Kijk uit naar je post van Zwarte Woud. Echt prachtig daar, goede reis!

Like
Carl Bergman
Carl Bergman
Oct 02, 2023
Replying to

Hi, Zwarte woud is zeker prachtig! Ik heb daar een dag of 10 gereisd. Super mooi. Blog komt eraan!

Like
bottom of page